نسخه چاپی

مقام بلند‌پایه ارتش امارات در یمن به هلاكت رسید

منابع یمنی گفتند، جانشین رئیس ستاد مشترك ارتش امارات و گروهی از افسران بلندپایه این كشور كه دو روز پیش به غرب یمن رفته بودند، در جبهه ساحل غربی كشته شده‌اند.



به گزارش نما، شبکه خبری العالم امروز دوشنبه از کشته شدن سرلشگر ستاد مهندس «عیسی سیف بن عبلان المزروعی» در درگیری‌های جبهه ساحل غربی یمن در استان الحدیده خبر داد.

العالم به نقل از «علی قشر» قائم‌مقام استانداری الحدیده و رئیس شورای همبستگی عشایری یمن نوشت که در درگیری‌هایی که روز شنبه و یکشنبه در جبهه ساحل غربی (الحدیده) در جریان بود، ۴۳ نفر کشته شده‌اند که جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش امارات و گروهی از افسران بلندپایه یمنی در میان کشته شدگان هستند.

به گفته این مقام یمنی، کشته‌های ائتلاف سعودی در چند روز گذشته، به ۲۵۳ نفر رسیده است. چهارشنبه هفته گذشته نیز امارات کشته شدن نظامیان خود را تایید و فقط به مرگ چهار نفر اذعان کرد (جزئیات بیشتر).

روزنامه البیان امارات، دو روز گذشته در خبری اعلام کرده بود که سرلشگر عیسی المزروعی جانشین رئیس ستاد مشترک و شماری از افسران بلندپایه نیرو‌های مسلح یمن برای سرکشی به نیرو‌های اماراتی به ساحل غربی یمن رفته‌اند.

حمله ائتلاف عربستان و امارات به ساحل غربی یمن از اوایل دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و با آنکه چند عملیات تاکنون آغاز کرده‌اند، هنوز موفق به اشغال الحدیده نشده‌اند. جدیدترین عملیات با نام «پیروزی طلایی» چهارشنبه ۲۳ خرداد (۱۳ ژوئن) آغاز شد و هدف آن اشغال فرودگاه الحدیده در جنوب شهر بود، اما نیرو‌های وابسته به ائتلاف بسختی شکست خوردند و در سه منطقه در جنوب الحدیده محاصره شدند و ده‌ها کشته و زخمی دادند.

۱۳۹۷/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...