نسخه چاپی

ممنوعیت ورود محجبه‌ها به مدارس روسیه

"ایلونا واسیوك" معاون رییس شهرداری ناحیه نفتكومسكی در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» گفت در حال حاضر دادستانی در حال بررسی شكایت والدین دختران دانش آموز است.

به گزارش نما به نقل از شيعه آنلاين، چند خانواده مسلمان ناحیه "نفتکومسکی" استان استاوروپل روسیه بخاطر اینکه از ورود دختران آنها مدرسه با حجاب اسلامی جلوگیری می کنند، به مفتیات منطقه شکایت کرده اند. این مطلب را دفتر مطبوعاتی مفتیات منطقه گزارش داده است.

در همين راستا خبرگزاري ريانووستي روسيه ضمن اعلام اين خبر، نوشت: در برخی از مناطق استان استاوروپل که در شمار زیادی از مسلمانان بطور جمعی در آنجا زندگی می کنند، به دختران مسلمان اجازه نمی دهندبا روسری به مدرسه بروند. والدین این دختران مسلمان نیز به فرزندان خود اجازه نمی دهند بدون روسری به مدرسه بروند.

"محمد حاجی رحیموف" مفتی استاوروپل از روسای نواحی، استاندار و دادستان استان استاوروپل درخواست کرد در حل این مساله کمک کنند.

"ایلونا واسیوک" معاون رییس شهرداری ناحیه نفتکومسکی در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» گفت در حال حاضر دادستانی در حال بررسی شکایت والدین دختران دانش آموز است.

در همین راستا شبکه روسیا الیوم اعلام کرد: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه مخالفت خود را با پوشش حجاب در مدارس این کشور اعلام کرد.

وی در دیدار با نمایندگان یک تشکل روسی اعلام کرد باید به چگونگی حل این مسائل در کشورهای اروپایی همسایه خود نگاه کنیم و آنگاه امور روشن خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه در عین حال گفت باید با احترام زیادی با احساسات دینی مردم تعامل کنیم، با این حال کشور ما، لائیک است و باید در رفتارهای خود بر اساس این اصل عمل کنیم.

در این دیدار، نماینده ای از ایالت استنفاروپل روسیه که یکی از مدارس آنها، پوشش حجاب را ممنوع کرده است، سئوالی از پوتین درباره دیدگاهش در خصوص پوشش حجاب در مدارس روسی پرسید که پوتین به صراحت مخالفت خود را با حجاب اعلام کرد.

۱۳۹۱/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...