نسخه چاپی

بعید می‌دانم احمدی‌نژاد مسیر پاستور-نارمك را طی كند!

صادق زیباكلام معتقد است كه شرایط برای ورود كاندیدای مستقل اصلاح طلبان در انتخابات آتی فراهم نیست و اصلاح طلبان باید برای پیشبرد بخشی از خواسته های خود، پشت یك كاندیدای اصولگرای میانه رو قرار بگیرند.

به گزارش نمابه نقل ازافکارنیوز، صادق زیباکلام معتقد است که شرایط برای ورود کاندیدای مستقل اصلاح طلبان در انتخابات آتی فراهم نیست و اصلاح طلبان باید برای پیشبرد بخشی از خواسته های خود، پشت یک کاندیدای اصولگرای میانه رو قرار بگیرند.

زیباکلام در گفت و گویی که امروز منتشر شده است، می‌گوید: اعتقاد من بر اين است كه اصلاح طلبان در شرايط موجود آرمانگرايي را كنار بگذارند و براساس واقع بيني شرايط موجود را بسنجند. بنده معتقدم اگر اين نظريه مورد قبول رهبري اصلاحات قرار بگيرد كار اصلاح طلبان در خرداد ۹۲ بسيار راحت تر خواهد بود. يعني رهبري اصلاحات حاميان را مجاب كند كه به يك كانديداي اصولگرا راي بدهند و در اين صورت شايد از هر ۱۰ راي بالقوه يي كه حاضر نيست به يك غيراصلاح طلب راي بدهد، حداقل ۵ يا ۶ نفر مجاب بشوند كه به رهبري اصلاح طلبي گردن بنهند.

"به هر حال بخشي از مبارزه سياسي اين است كه بايد سازمان يافته باشد، خيلي از اخوان المسلمين در مصر به محمد مرسي اعتقادي نداشتند ولي رهبري اخوان المسلمين شرايطي را پيش آورد كه به محمد مرسي راي بدهند."

این استاد اصلاح طلب دانشگاه با اشاره به انتخابات فرانسه می افزاید: در فرانسه انتخاباتي انجام شد كه بسيار نزديك و حساس بود. ۸۰ درصد راي دهندگان در انتخابات شركت كردند و در نهايت اولاند سوسياليست با ۵۱ درصد آقاي ساركوزي را شكست داد، يعني اينقدر نتيجه انتخابات نزديك و فشرده بود اما جامعه فرانسه هيچ وقت دچار بغض و كينه نشد، در ايران رقابت بين اصولگرايان و اصلاح طلبان وقتي تمام شد و اصلاح طلبان قلع و قمع شدند بغض و كينه بين خود آنها شروع شد، شما الان به جريان اصولگرا نگاه كنيد دشمني و مخالفت شديدي بين آنها حاكم است.

زیباکلام که گویا رفتار بخشی از اصلاح طلبان در انتخابات ۸۸ را فراموش کرده است می گوید: اصلاح طلبان از چه چيزي توبه كنند و اظهار پشيماني كنند؟ از اينكه به دنبال آزادي و دموكراسي هستند؟ از اينكه خواهان انتخابات آزاد هستند؟ از اينكه نمي خواهند شوراي نگهبان اين قدرت را داشته باشد كه هر جور دلش خواست ديگران را رد صلاحيت كند؟ از اينكه مخالف اين هستند كه مطبوعات تعطيل بشوند، چه كار خلاف قانوني انجام شد، چه كار خلاف مصلحت منافع مملكت انجام شد مگر؟

وی با بیان اینکه الان به يك آرامش سياسي نياز داريم به کاندیدای مورد نظر خود اشاره کرده و می افزاید: فكر مي كنم از ميان تمام نامزدهايي كه تاكنون نامشان برده شده است تنها كسي كه مي تواند آشتي ملي را به وجود آورد آقاي ناطق نوري هستند.

زیباکلام در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به پایان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد می گوید: من بعيد مي دانم كه احمدی نژاد مسير پاستور - نارمك و بعد نارمك - دانشگاه علم و صنعت را طي كنند؛ ايشان نه هاشمي رفسنجاني است و نه سيدمحمد خاتمي كه بعد از دوران قدرت به راحتي كنار بكشند، به نظر من تا آنجايي كه بتواند قدرتي را كه طي ۸ سال به دست آورده اند به سهولت از دست نمي دهند و به هر حال بخشي از آن چيزي را كه طي اين سال ها به دست آورده حفظ مي كنند.

۱۳۹۱/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...