نسخه چاپی

برنامه‌های شورای شهر برای پیاده‌راه‌سازی در پایتخت

علی اعطا درباره برنامه‌های شورای شهر برای پیاده‌راه‌سازی در پایتخت اظهار داشت: حدود دو ماه است كه در كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر طرحی تحت عنوان توسعه فضاهای همگانی كه فضاهای پیاده‌محور هستند پیگیری می‌شود.

به گزارش نما، علی اعطا درباره برنامه‌های شورای شهر برای پیاده‌راه‌سازی در پایتخت اظهار داشت: حدود دو ماه است که در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر طرحی تحت عنوان توسعه فضاهای همگانی که فضاهای پیاده‌محور هستند پیگیری می‌شود.

وی افزود: براساس این طرح، تا پایان سال 97 در پنج پهنه تهران، (شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز) 5 پلازای شهری احداث می‌شود که فضاهای همگانی و پیاده‌محور است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:‌ در این فضاها کاربری‌های مختلفی از جمله فرهنگی، تفریحی، گردشگری و پذیرایی ایجاد می‌شود که در جهت توسعه فضاهای پیاده‌محور است و به طورکلی باید در پایتخت به این سمت پیش برویم که فضاهای پیاده‌محور را تقویت کنیم و البته الزامات آن را نیز باید ببینیم.

وی افزود: به عنوان مثال؛ خیابان 17 شهریور در طرح پیاده‌راه سازی ناموفق بود که ظاهری جذاب داشت ولی در عمل شکست خورد.

اعطا افزود: ما در طرح‌های پیاده‌راه سازی از فضاهایی استفاده می‌کنیم که پتانسیل آن را داشته باشند که با تغییرات کوچک تبدیل به پلازای شهری شود.

وی گفت: به عنوان مثال؛ در حال حاضر خیابان سی تیر به نظر می‌رسد که این قابلیت را دارد، البته ما به دنبال این نیستیم که خیابان‌هایی را ببندیم و فقط تبدیل به فضاهای پیاده‌راه شوند، بلکه می‌توان در ساعت‌هایی از شب نسبت به مسدود کردن این خیابان‌ها برای خودروها اقدام کنیم.


۱۳۹۷/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...