نسخه چاپی

اردوغان از احتمال تشكیل ائتلاف خبر داد

رئیس جمهور تركیه، روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت در صورتی كه حزب حاكم «عدالت و توسعه» نتواند در انتخابات روز یكشنبه اكثریت كرسی‌های پارلمان را به دست آورد، این حزب ممكن است ائتلاف تشكیل دهد.

به گزارش نما، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت در صورتی که حزب حاکم «عدالت و توسعه» نتواند در انتخابات روز یکشنبه اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست آورد، این حزب ممکن است ائتلاف تشکیل دهد.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب عدالت و توسعه ترکیه ممکن است اکثریت کرسی‌ها در پارلمان این کشور را از دست بدهد. پارلمان ترکیه، 600 کرسی دارد.

اردوغان در مصاحبه‌ با یک شبکه رادیویی گفت: «در صورتی که کمتر از 300 کرسی به دست آوریم، ممکن است به فکر تشکیل ائتلاف بیفتیم.» با این حال، وی افزود احتمال چنین اتفاقی «بسیار اندک» است.

پیش از انتخابات، حزب عدالت و توسعه با حزب ملی گرای «حرکت ملی» ائتلافی تشکیل داد که می‌تواند نشان دهنده تغییر رویه حکومت ترکیه به سوی یک ریاست جمهوری با قدرت اجرایی بالا باشد که در همه‌پرسی سال گذشته در ترکیه رای آورده بود. احزاب مخالف دولت ترکیه نیز ائتلاف تشکیل داده اند.

رئیس حزب حرکت ملی روز دوشنبه گفت در صورتی که در انتخابات روز یکشنبه، ائتلاف با حزب عدالت و توسعه نتواند اکثریت کرسی‌های پارلمان ترکیه را به دست آورد، ممکن است انتخابات دیگری برگزار شود.

۱۳۹۷/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...