نسخه چاپی

افزایش طرفداران برگزاری مجدد همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد كه عده قابل توجهی از مردم در بریتانیا می‌خواهند همه‌پرسی تكرار شود. به طوری كه شمار این افراد حدود نیمی از رای دهندگان برآورد می‌شود.

به گزارش نما، در دومین سالگرد رای‌گیری در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در نظرسنجی که یکی از برنامه‌های تلویزیونی بریتانیا صورت داد، حدود نیمی از رای‌دهندگان در اروپا خواستار برگزار همه‌پرسی دوم در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

پیش‌بینی می‌شود که در صورت برگزاری، این همه پرسی نتیجه متفاوتی خواهد داشت و احتمالا شمار افرادی که به باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا رای بدهند، ۵۳ تا ۴۷ درصد ارزیابی می‌شود.

بر این اساس، ۴۸ درصد از پرسش‌شوندگان خواستار برگزاری همه‌پرسی دوم هستند و در مقابل فقط ۲۵ درصد از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند. ۱۸ درصد هم گفته‌اند که نظر خاصی ندارند و ۹ درصد هم گفته‌اند که اطلاعاتی در این مورد ندارند.

کسانی که از برگزاری همه‌پرسی جدید حمایت می‌کنند شامل ۳۵ درصد از کسانی هستند که به خروج بریتانیا رای داده‌اند و ۶۶ درصد هم حامی باقی ماندن در اتحادیه اروپا بودند.

پیشتر «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس برگزاری همه‌پرسی دوم را رد کرده بود.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند. مذاکرات خروج ماه می‌سال ۲۰۱۷ آغاز شد و تا ماه مارس ۲۰۱۹ فرصت باقی است تا با اتحادیه اروپا به توافق دست یابند.

اتحادیه اروپا که در بدو تأسیس اتحادیه‌ای صرفا اقتصادی بود، اکنون یک اتحادیه اقتصادی-سیاسی است که شامل ۲۸ کشور اروپایی می‌شود. ۲۱ کشور از اعضای اتحادیه اروپا عضو «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) هستند. این اتحادیه ۵۰۰ میلیون شهروند دارد.

۱۳۹۷/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...