نسخه چاپی

تامین‌كنندگان امنیت كشور باید مورد توجه مسئولان باشند

معاون امنیتی وزارت كشور گفت: تامین كنندگان امنیت كشور باید مورد توجه مسئولان باشند تا خود تبدیل به مخالف امنیت نشود.

به گزارش نما، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور صبح امروز شنبه دوم تیر در نشست «شنبه های انقلاب» با موضوع دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در حوزه امنیت که در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به شرایط امنیتی ابتدای انقلاب گفت: امروز همه اذعان دارند که شرایط ایران به لحاظ امنیتی خوب است.

وی با اشاره به اینکه این میزان امنیت بالای ایران برای کشورهای اروپایی سوال ایجاد کرده است، افزود: هرزمان که تهدیدات خارجی و آسیب‌های اجتماعی یک کشور بالا رود و توان کنترل سیستم پایین بیاید، امنیت کاهش می‌یابد.

ذوالفقاری با ذکر اینکه نظام استکبار با همه توانش علیه ایران بسیج شده است، گفت: امروز به خاطر اجرای حکم اعدام به جرم زیر گرفتن سه نفر، همه شبکه های خارجی، برنامه های زنده خود را قطع می کنند و به گونه ای موضوع را منعکس می کنند که گویی کس دیگری مرتکب این جرم شده است.

وی با یاداوری اینکه امنیت کشور بالاترین رضایتمندی را میان مردم داشته است، بیان داشت: اساس محور امنیت جمهوری اسلامی ایران، جامعه محور بودن آن است، حتی ساختارهای امنیتی ما هم جامعه محور است.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: در جریان تنش های دی 96 باز هم مردم علیرغم گلایه‌هایی که داشتند، استقبال نکردند و بلکه خودجوش مقابله کردند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد : تامین کنندگان امنیت کشور باید مورد توجه مسئولان باشند تا خود تبدیل به مخالف امنیت نشود. رئالیسم ها بر خود اتکایی امنیت بر مبنای قدرت دولت تاکید داشتند و محور آن قدرت نظامی بود، اما مدل جمهوری اسلامی خوداتکایی بر محور قدرت نرم، ولایت و رهبری بود، که باعث شد خیلی ها در این کشور نه پست و شغل نخواستند اما مانند زمان جنگ همه چیز خود را برای امنیت کشور گذاشتند.


وی تصریح کرد : اگر شهید بروجردی در غرب کشور می کوشید با اقناع مردم امنیت را برقرار کند ریشه در نگاه به قدرت نرم و فرهنگی داشت. فرماندهان جوان سپاه در آن زمان بدون مطالعه رویکردهای امنیتی تلاش کردند امنیت را با خود مردم برقرار کنند.

ذوالفقاری اظهار داشت: چرا مردم به صحنه آمدند؟ چون خود را متولی انقلاب می دانستند. هر زمان تعادل و توجه به باورها و اعتقادات مردم صورت گیرد، مردم حضور خواهند داشت و در امنیت کشور مشارکت می کنند.

۱۳۹۷/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...