نسخه چاپی

۹۵ درصد موتورسیكلت‌ها كاربراتوری هستند

زهرا صدراعظم نوری در تذكرات پیش از دستور هفتاد و یكمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: در شهر تهران سه تا چهار میلیون موتورسیكلت پلاك شده كه 95 درصد آنها كاربراتوری هستند.

به گزارش نما، زهرا صدراعظم نوری در تذکرات پیش از دستور هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: در شهر تهران سه تا چهار میلیون موتورسیکلت پلاک شده که 95 درصد آنها کاربراتوری هستند.

وی افزود: یک موتورسیکلت کاربراتوری 4 برابر خودروی یور 2 ایجاد آلودگی می‌کند و 12 درصد آلودگی هوا در زمستان به وسیله موتورسیکلت‌ها است. مسأله اصلی آلودگی هوا استفاده از موتورسیکلت‌های کاربراتوری است.

وی افزود: بر اساس استانداردها هر موتورسیکلت باید 3 گرم آلودگی ایجاد کند که در حال حاضر 15 گرم موتورسیکلت‌ها به دلیل دست‌کاری‌هایی که موتورسواران بر روی موتورسیکلت برای افزایش سرعت انجام می‌دهند 15 گرم آلودگی هوا تولید می‌کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: در هیأت دولت مصوب شد تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع شود. با توجه به عدم اصلاح برخی از شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت و مساعدت برای تداوم تولید این دو موتورسیکلت‌ها قرار شد 9 هزار و 543 دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری شماره‌گذاری شود که اگر این اتفاق بیفتد برای 5 سال صد هزار کیلومتر این موتورسیکلت‌ها پیمایش داشتند 140 هزار تن آلودگی ایجاد می‌شد.

صدراعظم نوری افزود: نهایتاً در تاریخ 27 خرداد این موضوع در هیأت وزیران مطرح شد و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری رأی نیاورد و امیدواریم با این اقدام شاهد کاهش آلودگی هوا و تعداد روزهای سالم و پاک باشیم.

وی گفت: امیدواریم در جهت کاهش معضل آلودگی هوای تهران بتوانیم درجهت تولید خودروهای برقی و انژکتوری اقدامات لازم را انجام دهیم.

۱۳۹۷/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...