نسخه چاپی

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در ۵۰ درصد مدارس كشور اجرا می شود

منصوركیایی تصریح كرد: بیش از 50 درصد از مدارس كشور در سال تحصیلی 98-1397 ، تحت پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار خواهند گرفت كه با توجه به ثبات و عدم تغییر در برنامه‌ها، 2 سیاست مهم تمركز بر ارتقای كیفیت برنامه‌ها و افزایش مدارس تحت پوشش، دنبال خواهد شد.

به گزارش نما، نادر منصورکیایی مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با همکاری سه جانبه وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش، در چارچوب برنامه ملی مبارزه با موادمخدر، فعالیت‌های مربوط به توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر اعتیاد و مصرف مواد مخدر، در سال تحصیلی آینده با تمرکز بر افزایش و رشد مدارس تحت پوشش، گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس ، بیش از 50 درصد از مدارس کشور در سال تحصیلی 98-1397 ، تحت پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار خواهند گرفت که با توجه به ثبات و عدم تغییر در برنامه‌ها، 2 سیاست مهم تمرکز بر ارتقای کیفیت برنامه‌ها و افزایش مدارس تحت پوشش، دنبال خواهد شد.

منصورکیایی افزود: برنامه‌های طراحی شده شامل طیف متنوعی از برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مراقبتی بوده و هر سه گروه مخاطب دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس را شامل می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که این نرخ پوشش، بالاترین نرخ پوشش مربوط به برنامه‌های هماهنگ کشوری در سطح مدارس در دو دهه گذشته است، می توان امیدوار بود که در صورت تحقق کامل عملیات اجرایی پیش بینی شده ، موجب شتاب در تحقق سیاست ها و برنامه های مبارزه با اعتیاد در گروه سنی دانش‌آموزان شود.

۱۳۹۷/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...