نسخه چاپی

تحلیل حمید استیلی از سبك بازی شاگردان كی روش

حمید استیلی درباره اینكه همه به صعود تیم ملی ایران به دور بعدی جام جهانی امیدوار هستند، اظهار داشت: با بازی خوبی كه تیم ملی بعد گل اسپانیا انجام داد، این امیدواری به وجود آمده كه برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی صعود كنیم.

به گزارش نما، حمید استیلی درباره اینکه همه به صعود تیم ملی ایران به دور بعدی جام جهانی امیدوار هستند، اظهار داشت: با بازی خوبی که تیم ملی بعد گل اسپانیا انجام داد، این امیدواری به وجود آمده که برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی صعود کنیم. از طرفی، پرتغال بازی ضعیفی مقابل مراکش انجام داد و اگر ایران به مانند روز خوبش برابر اسپانیا باشد، می‌تواند مقابل پرتغال نتیجه بگیرد.

وی افزود: خیلی‌ها بازی خوب ما را ندیده بودند. تیم ملی در جام جهانی قبلی برابر نیجریه و آرژانتین دفاع کرد. به رامین رضاییان گفتم در بازی برابر اسپانیا هم حمله کردیم و هم دفاع. ما در این بازی فقط دفاع نکردیم. مردم این فوتبال زیبا را خیلی دوست دارند. البته فوتبال ما نتیجه‌گراست و با این سبک، دو بار متوالی به جام جهانی صعود کرد‌ه‌ایم. کارلوس کی‌روش برای تیم ملی زحمت می‌کشد و آنالیزهایش دقیق است. بازیکنان هم کارهای کی‌روش را دقیق انجام می‌دهند. در بازی با اسپانیا، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد به هنگام حمله اسپانیا، دو بازیکن کناری بودند تا به همراه مدافعان در خط دفاعی شش نفره شوند. سه هافبک دفاعی داشتیم و سیستم 1-3-6 بود و هر بازیکنی می‌دانست یارش چه کسی است. اسپانیا هم از عمق جلو می‌آمد، هم از کناره‌ها، اما با گماردن پنج هافبک توسط کارلوس کی‌روش، کناره‌ها را بسته بودیم. دقایقی که گل خوردیم، آنها تعداد نفراتی چون ایسکو، آلبا و ... را اضافه کرده بودند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: بازی با اسپانیا با توجه به نمایش نیمه دوم ملی‌پوشان، به یادماندنی شد. رامین رضاییان به من گفت که کارلوس کی‌روش به طور دقیق گل اسپانیا را دیده و مدعی است گل سعید عزت‌اللهی صحیح بوده. با وجود اینکه ایران بازی را باخت، اما کسی نمایش تیم را از یاد نمی‌برد. تیم ملی سربلند بود و حشمت خان مهاجرانی هم گفته باید به احترام تیم ملی کلاه از سر برداریم.

استیلی با اشاره به دیدار تیم ملی برابر پرتغال تصریح کرد: پرتغال شاید به اندازه اسپانیا قوی نباشد، اما بازیکنی چون کریستیانو رونالدو را دارد که برابر اسپانیا و مراکش چهار گل زده است. ما باید بتوانیم راه ارتباطی خط میانی با رونالدو را کار بیاندازیم و اجازه ندهیم ارسالی صورت بگیرد. مقابل آرژانتین در جام جهانی قبلی همین کار را با لیونل مسی کردیم و تنها یک لحظه او را پوشش ندادیم و گل زد. با نمایشی که در نیمه دوم برابر اسپانیا داشتیم، شاید برای اولین بار بتوانیم به دور بعد صعود کنیم و باعث خوشحالی مردم با این مشکلات اقتصادی شویم.

وی در مورد اینکه آیا ملی‌پوشان می‌توانند به مانند او و مهدی مهدوی‌کیا در جام جهانی گل بزنند، گفت: قطعا در بعضی از شرایط بازی، دفاع خواهیم کرد و ضد حمله می‌زنیم. سرداز آزمون از لحاظ سرعت فوق العاده خوب است. او و بازیکنانی چون وحید امیری و کریم انصاری‌فرد بدون توپ و با توپ سرعت خوبی دارند. با وجود اینکه سردار در اختیار تیم بوده، فشار روی او زیاد است. اگر آزمون ضعیف نمایش ضعیفی داشت، کی‌روش او را تعویض می‌کرد. من از نگاه مربی از بالا می‌دیدم سردار چقدر در اختیار تیم است. خوشحال می‌شوم سردار گل بزند و باعث صعود تیم ملی به مرحله بعد شود.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص شانس حضور تیم ملی در مراحل بعدی با توجه به شکست پرتغال گفت: الان باید فکرمان را برای صعود بگذاریم. چند بازیکن تک اخطاره داریم و باید مراقب باشیم. با این فوتبال می‌خواهیم فرهنگ‌مان را به کشورها معرفی کنیم. خیلی‌ها ما را نمی‌شناختند، اما اکنون می‌شناسند. همان‌طوری که بارسلونا و رئال مادرید به واسطه فوتبال شناختیم. در این دو بازی، رفتار و اخلاق بازیکنان خوب بوده و امیدوارم به دنیا نشان دهیم که چه شرایطی داریم.

۱۳۹۷/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...