نسخه چاپی

مشكلی كه ارتش انگلیس را درگیر كرد

روزنامه انگلیسی «دیلی میرور» نوشته در پنج سال گذشته، به‌طور متوسط روزانه یك سرباز انگلیسی به‌دلیل مشكلات روانی از نیرو‌های مسلح این كشور اخراج شده است.

به گزارش نما، منابع رسمی می‌گویند مشکلات روانی در بین نظامیان ارتش انگلیسی طی یک دهه گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است.

روزنامه «دیلی میل» پیش از این در گزارشی نوشته بود مطالعات پزشکی نشان می‌دهد نزدیک به 500 تن از پرسنل ارتش انگلیس هر ماه به دلیل حضور در جنگ‌های عراق و افغانستان به دنبال دریافت کمک‌های روانی هستند. حالا روزنامه «دیلی میرور» در گزارشی مشابه نوشته در پنج سال گذشته به طور متوسط روزانه یک سرباز انگلیسی به دلیل مشکلات روانی از نیرو‌های مسلح این کشور انفصال از خدمت گرفته است.

در گزارش این روزنامه انگلیسی با استناد به گزارش «خیریه کمک به قهرمانان » آمده: «در مجموع تقریبا 2 هزار نفر از نیرو‌های مسلح انفصال از خدمت دریافت کرده‌اند و هر ساله این تعداد در حال افزایش است.»

سال گذشته نیز ۴۹۹ نفر به‌خاطر مشکل روانی از نیرو‌های مسلح انگلیس اخراج شده‌اند که این رقم دو برابر رقم ۲۶۳ نفری است که در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ انفصال یافتند، زمانی که بیش از هر زمان دیگری نیرو‌ها در خارج از کشور به کار گرفته شدند. این رقم در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ به ۳۵۹ نفر رسید و آمار سال گذشته ۴۷۳ نفر بود که مجموع آنها ۱۹۳۸ نفر می‌شود.

به نوشته «دیلی میرور»، کوین‌گری چهل و هفت ساله می‌گوید که چگونه زندگی وی بر اثر «اختلال استرسی پس از ضایعه روانی» و اخراج از واحد توپخانه ارتش در ۱۹۹۵ پس از هشت سال خدمت از بین رفت. یک روز احساس می‌کنی که همچون ضد گلوله هستی و روز دیگر حس می‌کنی که از پر نیز شکننده‌تری. تحمل اخراج به‌خاطر اختلال روانی سخت بود.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «راب شنتون، 45 ساله سرگرد سابق ارتش بود که بیست و یک سال خدمت و در ماموریت‌ها در بوسنی، کوزوو، ایرلند شمالی و افغانستان شرکت کرد. وی هجده سال از افسردگی رنج برد و با وجود اینکه برای رهایی و کنترل آن تلاش کرد، در نهایت به اختلال استرسی پس از ضایعه روانی دچار و سال ۲۰۱۶ از ارتش اخراج شد.»

خیریه «کمک به قهرمانان» از اینکه می‌بیند دولت انگلیس که پنجمین بودجه دفاعی را در جهان دارد، اما از این پرسنل دچار مشکلات روانی حمایت نمی‌کند، مایوس شده است.

این خیریه هشدار داده چهل و نه نفر دیگر که در حال خدمت در ارتش هستند تا یکشنبه آینده از نیروهای مسلح انگلیس اخراج خواهند شد.


۱۳۹۷/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...