نسخه چاپی

فائزه هاشمی: باید با آمریكا مذاكره كرد

زمزمه‌هایی برای تفرقه

عکس خبري -زمزمه‌هايي براي تفرقه

فائزه هاشمی در مصاحبه با روزنامه «فایننشال‌تایمز» در سخنانی جالب توجه می‌گوید: اینكه از ابتدا، هیچ ارتباطی با آمریكا نداشتیم درست نبود؛ جمهوری اسلامی باید مشكلات خود را با آمریكا حل كند، چون ارتباط نداشتن با ابرقدرت برای ما هزینه‌بر بوده است.

فائزه هاشمی در مصاحبه با روزنامه «فایننشال‌تایمز» در سخنانی جالب توجه می‌گوید: اینکه از ابتدا، هیچ ارتباطی با آمریکا نداشتیم درست نبود؛ جمهوری اسلامی باید مشکلات خود را با آمریکا حل کند، چون ارتباط نداشتن با ابرقدرت برای ما هزینه‌بر بوده است. به زودی و قبل از آنکه شرایط بدتر شود باید با آمریکا مذاکره کنیم، هیچ گزینه دیگری نداریم. مذاکرات دیرهنگام می‌تواند بعد از فشار بیشتر انجام بگیرد.
گفته‌های فائزه هاشمی زمانی بیشتر معنا پیدا می‌کند که بدانیم این اظهارات درست پس از نامه جنجال‌برانگیز تعدادی از فعالان سیاسی درباره لزوم مذاکره با ترامپ و اعطای امتیاز به آن دقیقاً پس از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای و تجربه برجام به منزله نمونه‌ای واضح از اعتماد به آمریکا مطرح شده است؛ تجربه‌ای که حتی سرسخت‌ترین حامیان مذاکره با آمریکا در کشور را به این مسئله واقف کرده است که مذاکره با آمریکا هیچ سودی برای کشور نداشته و نخواهد داشت! چنانکه رئیس‌جمهور نیز مذاکره با آمریکا را بی‌عقلی می‌داند و جریان‌ها و چهره‌های سیاسی موافق برجام و مذاکره با آمریکا در سال‌های گذشته نیز اکنون آن را اتلاف وقت و مصداق کار بیهوده می‌دانند؛ اما چرا در چنین وضعیتی باید آنچه آمریکایی‌ها به دنبالش هستند، در داخل و از زبان چهره‌ها و فعالان سیاسی ایرانی تکرار شود؟! آیا بار دیگر نیروهایی در داخل قرار است تکمیل‌کننده برنامه و اهداف آمریکایی‌ها برای تسلیم جمهوری اسلامی ایران برابر خواسته‌های نامشروع و زیادی‌خواهان دشمنان باشند؟! آیا درست است اکنون که کشور به وحدت و همدلی همه جریان‌ها و بخش‌های گوناگون کشور و مردم نیاز دارد، زمزمه‌هایی برای تفرقه مطرح شود؟ روندی که به هوشیاری و دقت مردم و جریان‌های سیاسی نیاز دارد تا در تله این بازی شوم دشمنان گرفتار نشوند.

۱۳۹۷/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...