نسخه چاپی

آمادگی شورای نگهبان دربرگزاری انتخابات رایانه‌ای

كدخدایی گفت: همه افراد، جناح‌ها و گروه‌ها طبق قانون می‌توانند در انتخابات شركت كنند و شورای نگهبان هم طبق قانون صلاحیت‌ها را بررسی می‌كند.

به گزارش نمابه نقل از برنا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد تائید یا رد صلاحیت سید محمد خاتمی در انتخابات آینده گفت: همه افراد، جناح‌ها و گروه‌ها طبق قانون می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و شورای نگهبان هم طبق قانون صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند.

کدخدایی در مورد ورود اصلاح طلبان در انتخابات و شرط و شروطی که برخی سیاسیون در این رابطه از جمله اعلام موضع با جریان فتنه مطرح کرده‌اند، افزود: شورای نگهبان ورودی به مسائل سیاسی ندارد و وظیفه خود را که اجرای قانون است انجام می‌دهد و در کل ما تلاش می‌کنیم بر اساس قانون بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان در باره فعالیت‌های زود هنگام برخی کاندیداهای انتخابات آینده اظهار داشت: اگر این فعالیت‌ها مصداق تبلیغات باشد، شورای نگهبان در بررسی‌ها مورد توجه قرار می‌دهد، به طوری که رهبری فرمودند ورود زود هنگام در انتخابات به مصلحت نیست و ما هنوز فعالیت‌های انتخاباتی را شروع نکردیم ولی اگر گزارشی به دست ما برسد در زمان قانونی آن‌ را بررسی می‌کنیم.

وی درمورد پول ناظران افزود: خوشبختانه دولت پول ناظران شورای نگهبان در انتخابات گذشته را پرداخت کرد.

کدخدایی در پایان برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای افزود: در مورد برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای، ما همیشه اعلام آمادگی کرده‌ایم که با هر مقیاس و میزانی که دوستان ما در وزارت کشور آمادگی داشته باشند ما نیز آماده نظارت هستیم.

۱۳۹۱/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...