نسخه چاپی

مالیات از خانه‌های خالی نیازمند جراحی است

سخنگوی كمیسیون عمران مجلس گفت: با اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌توانیم از افزایش غیرمنطقی مسكن جلوگیری كنیم.



به گزارش نما، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ، با بیان اینکه دولت باید هرچه سریعتر برنامه منسجمی برای بهبود وضعیت مسکن ارائه کند، گفت: طی 5 سال گذشته دولت برنامه ای برای کنترل قیمت ها در بخش مسکن ارائه نکرده و همین موضوع باعث شده است در برخی از مناطق تهران قیمت ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: مسائل اقتصادی و تلاطم های ایجاد شده در بازار ارز باعث کاهش ارزش افزوده سرمایه بسیاری از سرمایه گذاران شده است،اما از آنجایی که مسکن یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری به شمار می رود بنابراین میزان ورود دلالان و سوداگران به این بازار افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: ورود دلالان و سوداگران به بازار مسکن باعث افزایش قیمت و در نتیجه کاهش قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه شده است، بنابراین بازار مسکن وارد یک دوران رکود تورمی 5 ساله خواهد شد.

بدری با بیان اینکه یکی از اقدامات اصلی برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن، اخذ مالیات از خانه‌های خالی است، گفت: با اجرایی شدن این طرح می توان از افزایش‌های غیرمنطقی و غیرمتعارف در حوزه اجاره،‌ جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: با انجام جراحی در حوزه اخذ مالیات و دریافت نکردن مالیات از تولید‌کنندگان مسکن می توانیم این بازار را به ثبات برسانیم.

۱۳۹۷/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...