نسخه چاپی

پول كمتری از دولت طلب كنید

رحیم ممبینی در این بخشنامه خاطرنشان كرده درصورتی كه پیشنهادات دستگاهها بار اضافی مالی برای دولت داشته باشند‏حذف خواهند شد.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، معاونت بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در بخشنامه خطاب به دستگاه های اجرایی شرایط بررسی پیشنهادات احكام لایحه بودجه سال ۹۲ را اعلام كرد.

در این بخشنامه كه دستگاهها را تا ۸ آبان ملزم به اجرای احكام خواسته شده كرده است و تاكید شده است كه درصورتی كه پیشنهادات دستگاههای اجرایی دارای شرایط خواسته شده به شرح زیر نباشد،معاونت بودجه نسبت به حذف آنها اقدام خواهد كرد.

براساس این گزارش،رحیم ممبینی در این بخشنامه خاطرنشان كرده كه درصورتی كه پیشنهادات دستگاهها بار اضافی مالی برای دولت داشته باشند‏حذف خواهند شد.

به گزارش ایلنا،شروط درنظر گرفته شده برای دستگاههای اجرایی در جهت تدوین بودجه سال آینده كل كشور به شرح زیر است:پیشنهادات نباید مغایر با برنامه پنجم توسعه و یا سایر قوانین باشد،پیشنهادات دستگاههایی كه درسالهای گذشته دارای عملكرد مناسب و مورد انتظار نباشد‏،مورد اعمال قرار نمی گیرد.پیشنهادات نباید ماهیت غیر بودجه ای داشته باشد،دستگاهها باید پیشنهادات خود را را با ماهیت دایمی ارایه كرده به طوری كه قابل پیش بینی درسایر قوانین باشد.پیشنهادات باید اصلاح كننده قوانین دایمی بوده و هزینه كرد یك منبع را تعیین تكلیف كرده باشند و همچنین پیشنهادات باید زمان اجرای حكم پیشنهادی منقضی نشده باشد.

معاونت بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی همچنین تصریح كرده است،پیشنهاداتی برای بودجه سال ۹۲ پذیرفته خواهند شد كه:در راستای تكالیف دولت دربرنامه پنجم توسعه تدوین شده باشد،دارای ماهیت بودجه ای باشد،دارای عملكرد مناسب در سنوات گذشته باشدو در راستای نظام بودجه ریزی تدوین شده باشد.

براساس این گزارش،رحیم ممبینی در بخشنامه خود به دستگاههای اجرایی در راستای تدونی بودجه سال ۹۲ خاطرنشان كرده است كه دستگاههای اجرای باید هنگام تدوین پیشنهادات خود كه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ارایه خواهد شد‏،راهبردهای عملی و اجرایی در راستای جهت های بخشنامه بودجه ۹۲ كل كشور را داشته باشند،درخواست های آنها دارای ماهیت بودجه ای بوده و در راستای برنامه پنجم توسعه باشد.

این گزارش می افزاید؛ دستگاههای اجرایی می بایست حكم های موجود در قوانین مادر پاسخگوی اجرای حكم پیشنهادی نبوده و علاوه براینكه در راستای بودجه ریزی عملیاتی تدوین شده باشد‏دارای منابع جدیدی برای دولت نباشد.

۱۳۹۱/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...