نسخه چاپی

سرمایه‌گذاری نجومی میلیاردر چینی در صنعت سینما

صاحب كمپانی فیلم «واندا» برای تقویت صنعت فیلم در چین، ۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌كند.

به گزارش نما، «وانگ جیانلینگ» میلیاردر چینی با برنامه‌ای برای تثبیت شرکت‌های فیلمسازی خود گروه «دالیان واندا» سرمایه 1 میلیارد و 780 میلیون دلاری گذاشته است.

کمپانی فیلم «واندا» شامل تمام سالن‌های سینمای چین نیز می‌شود که دیروز دوشنبه برنامه خود برای کسب سهام 96.8 درصدی تولید و توزیع فیلم را با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد و 780 میلیون دلاری اعلام کرد.

واندا فیلم که در فهرست بازار بورس شنژن قرار دارد، طرحی برای تجمیع تمام زیرمجموعه‌های خود دارد تا تمام تولیدات سینمایی و تلویزیونی و نیز توزیع و نمایش همه آثار خلق شده را تحت نام یک شرکت هدایت کند. این کمپانی همچنین برنامه دارد تا بخش توسعه و عملیاتی بازی‌های آن‌لاین را نیز گسترش داده و تقویت کند.

این طرح مورد بررسی و ارزیابی بورس سهام شنژن قرار خواهد گرفت و چنانچه درست پیش برود، آقای وانگ، رئیس کمپانی واندا می‌تواند 41.75 درصد سهام کمپانی فیلم واندا را در اختیار داشته باشد.

نکته قابل توجه اینکه شرکت سرگرمی معروف «باربَنک» که کمپانی واندا در سال 2016 آن را با مبلغ 3 و نیم میلیارد دلار خریداری کرد جزء این معامله و طرح محسوب نمی‌شود. کمپانی واندا تلاش کرد تا «باربنک» را نیز در زیرمجموعه بخش فیلم‌های خانگی خود ادغام کند لیکن این طرح از سوی قانون‌گذاران رد شد که می‌گفتند که طبق قانون این شرکت باید قبل از پیوستن به گروه تجاری سینمای چین، سود و سهم استودیویی ایالات متحده را بپردازد.

واندا در ماه فوریه 13 درصد سهام خود از کمپانی فیلم واندا را به کمپانی «علی‌بابا» متعلق به «جک ما» و گروه سرمایه‌گذاری تحت حمایت دولت فروخت. این معامله که توسط واندا استراتژیک توصیف شده بود، به میزان میلیارد و 240 میلیون دلار ارزش داشت.

واندا همچنین صاحب سهام کنترل در کمپانی سرگرمی «AMC» بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی در آمریکای شمالی است لیکن کمپانی ایالات متحده در فهرست بورس سهام نیویورک قرار دارد و بصورت جداگانه توسط سهام‌داران چینی این گروه اداره می‌شود.

۱۳۹۷/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...