نسخه چاپی

احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني كويت:

ایران با تمدن ۷ هزار ساله را نمی‌توان با تحریم ساقط كرد

عکس خبري -ايران با تمدن ? هزار ساله را نمي‌توان با تحريم ساقط کرد

رییس جمهور با اشاره به این كه بهار عربی در حقیقت بهاری بشری است، گفت: ایران 7 هزار سال سابقه تمدنی دارد و با تحریم و اینگونه مسائل ساقط نمی‌شود،كسانی كه فكر می كننند می تواند به واسطه تحریم ملت ایران را ساقط كنند، مطمئناً تاریخ را نمی شناسند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کویت در پاسخ به این سوال که آیا آسیا و کشورهای آسیایی می توانند در اداره جهان نقشی داشته باشند، گفت: تردیدی نیست که جهان نیازمند نظم جدیدی است، چرا که امروز نظام مادی که دوره ای برده داری و استعمار و امروز نظام سرمایه داری را اداره می کند، شکست خورده و نتوانسته سعادت را برای بشریت به همراه داشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مبانی فکری نظام حاکم بر جهان از اساس اشتباه بوده است، گفت: تعریفی که این نظام از انسان و جامعه انسانی دارد، صحیح نیست در حالیکه مشکلات جامعه بشری تنها با روش ها و نگاه انسانی حل شده و سعادت انسانها از روش های انسانی تامین می شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در آسیا فرهنگ و اندیشه ای میان مردم حاکم است که می تواند به اصلاح وضع جهان کمک کند، تصریح کرد: انسانها باید یار و دوستار یکدیگر بوده و در تعاون زندگی کنند و نباید در بهره برداری از دنیا رقیب هم باشند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه انسانها باید همواره به دنبال عدالت باشند، تصریح کرد: در آسیا گرایش به عدالت ، دوستی ، محبت و خدمت به انسانها بسیار قوی است که البته این خصوصیات در میان سایر ملت ها نیز وجود دارد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: آسیا هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ مادی غنا و توانمندی آن را دارد که بتواند به سعادت جامعه بشری کمک کند و این اتفاق به فضل الهی و با همکاری تمام ملت ها در سایر قاره ها هم خواهد افتاد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص وجود اختلاف اندیشه میان فرهنگ شرق و غرب و اینکه آیا می شود از گفتگو به جای اختلاف بهره برد، خاطر نشان کرد: هنگامی که سخن از اختلاف به میان می آید منظور بیشتر حاکمانی هستند که دیدگاه خود را به مردم تحمیل می کنند و این در حالی است که ملت ها با یکدیگر اختلافی ندارند بلکه این مدعیان هستند که ایجاد اختلاف می کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه به مرور ملت ها در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند، گفت: عدالت موضوعی فطری بوده و همه انسانها دوستار آن هستند.

وی افزود: همه انسانها به خدا پرستی و عزت علاقه دارند و در این نگاه ملت ها به سرعت در حال نزدیکی به یکدیگر هستند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه راهی جز اتحاد بشر حول عدالت و انسانیت وجود ندارد و جهان به سرعت به آن سمت حرکت می کند، تصریح کرد: مشکلات را باید با دوستی و منطق حل کرد و راه آن گفتگو و تعامل است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اجلاس سران آسیایی شروع بسیار خوبی در مسیر گفتگو و تعامل میان کشورها و ملت هاست، گفت: البته انتظار نداریم که در یک نشست تمامی مسائل حل و فصل شود، مهم این است که در مسیر مودت و دوستی حرکت کنیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری آسیایی در کویت گام بسیار مهم و ارزشمندی است و باید در این مسیر گام به گام به جلو حرکت کنیم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که برخی نگرانی ها در خصوص نیروگاه بوشهر در میان مردم منطقه و کویت وجود دارد، گفت: موضوع هسته ای که غربی ها آن را مطرح می کنند مربوط به نیروگاه بوشهر نمی شود؛ چرا که بیش از پانصد نیروگاه شبیه به آن در سراسر دنیا وجود دارد و هیچ خطری هم ایجاد نکرده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه نزدیک به 12 میلیون نفر از مردم ایران در استان بوشهر و استان های همجوار آن به خوبی زندگی می کنند، تصریح کرد: ما همانطور که به ملت ایران علاقه داریم نسبت به سایر ملت ها نیز اینچنین هستیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه آنچه غربی ها آن را مطرح کرده و تبلیغ می کنند موضوع سلاح هسته ای است که آن نیز از پایه و اساس دروغ است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده هیچ اعتقاد و نیازی به سلاح اتمی ندارد چرا که معتقد است آن کسانی که بمب اتم در اختیار دارند نیز نمی توانند از آن استفاده کنند؛ ما سلاح اتمی را خلاف منطق و عقل می دانیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه موضوع هسته‌ای تنها بهانه ای برای مخالفت با ملت ایران است، گفت: 30 سال پیش که صدام به ایران حمله کرد، موضوع هسته ای در میان نبود که کشورهای غربی بخواهند به بهانه آن از صدام حمایت کنند.

وی افزود: غربی ها عادت کرده اند که با ملت ایران مخالفت کنند، آنها تصور می کنند ایران جای آنها را در جهان تنگ کرده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه آمریکایی ها و غربی ها نمی خواهند هیچ کشوری بزرگ بوده و پیشرفت کند، گفت: آنها همه را تسلیم خود می خواهند و این اخلاق بسیار زشتی است در حالیکه منطقی که جمهوری اسلامی ایران مطرح می کند به نفع آنها نیز است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد به عدالت و دوستی بوده و آن را حتی به نفع آمریکایی ها و غربی ها می داند، خاطر نشان کرد: صلح ، امنیت و سعادت در سایه دوستی و عدالت امکان تحقق دارد و این به نفع همگان است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر امروز از مردم کویت نیز نظرخواهی انجام شود، می بینیم که آنها نیز از دولتمردان آمریکاو غرب دل خوشی ندارند، گفت: همه این نارضایتی ها به خاطر رفتار آنان است در حالیکه اگر به عدالت و دوستی پایبند باشند مردم نیز دوستار آنان خواهند بود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تجارت نیز براساس عدالت بهتراز تجارت بر اساس ظلم و تبعیض است، تصریح کرد: منطقی که جمهوری اسلامی ایران بر آن پافشاری دارد مطمئناً به نفع همگان است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: ایران و کویت با یکدیگر دوست هستند و ما هر چه را برای مردم خود می خواهیم برای سایر ملت ها بخصوص کشورها و ملت های همسایه نیز طلب خواهیم کرد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حافظ امنیت خلیج فارس ، کشورهای همسایه و سلامت مردم منطقه است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره تحریم های غرب علیه ملت ایران گفت: ایران 7 هزار سال سابقه تمدنی دارد و با تحریم و اینگونه مسائل ساقط نخواهد شد و کسانی که فکر می کننند می تواند به واسطه تحریم ها ملت ایران را ساقط کنند، مطمئناً تاریخ را نمی شناسند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه کسانی که ایران را تحریم کرده اند اگر به دوستی و همکاری روی بیاورند بیشتر سود خواهند برد ، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال دشمنی با دیگران نبوده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در اقتصاد ایران هیاهو و تبلیغات بیشتر از واقعیت است تصریح کرد: ایران اقتصاد بزرگی دارد که حجم آن سالانه 1100 میلیارد دلار بوده و مبادلات خارجی بخش کوچکی از آن را تشکیل می دهد البته این به معنای آن نیست که هیچ مشکلی وجود ندارد چرا که تحریم به هر حال مشکلاتی ایجاد می کند اما این موضوع هرگز باعث از بین رفتن استقلال و تعطیل شدن برنامه های صحیح ملت ایران نمی شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه غربی ها موضوع هسته ای را به بهانه ای برای اعمال فشار به ملت ایران تبدیل کرده اند، گفت: آنها ترسی از بمب اتم ندارند و بخوبی می دانند که ایران به دنبال دستیابی و ساخت سلاح هسته ای نیست. اگر آنها مخالف بمب بودند در ابتدا بمب های خود را از بین می بردند و این در حالی است که آنها روز به روز به تعداد بمب های خود اضافه کرده و صهیونیست ها را نیز به آن مجهز کرده اند.

احمدی‌نژاد افزود: آنها خودشان ملت ها را از بمب می ترسانند و با استفاده از این ترس، مخالفان خود را متهم می کنند چرا که فقط می خواهند خودشان بمب اتم در اختیار داشته باشند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست های غرب را قبول نداشته و آنها را ظالمانه می داند و آن را به صراحت اعلام کرده و نمی پذیرد، اظهار داشت: اگر آنها نیز سیاست های ما را قبول ندارند باید به صراحت اعلام کنند یا اینکه برای سیاست های خود دلیل بیاورند اما اینکه بخواهند ما را به داشتن سلاح اتمی متهم کنند دروغی آشکار و ضعف آنان در دفاع از سیاست هایشان است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات منطقه و جهان و ایجاد خاورمیانه ای جدید و آنچه از آن بعنوان بهار عربی یاد می شود و نیز اتهاماتی در خصوص دخالت ایران در امور کشورها، خاطر نشان کرد: اینطور نیست که هر چه غربی ها بگویند درست باشد، سوال اینجاست که آیا غربی ها مجاز به دخالت در کشورها هستند و ما به عنوان کشوری تاثیر گذار در منطقه، حتی نباید اظهار نظر انجام دهیم؟

رییس‌جمهور با بیان اینکه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه کاملا روشن است، گفت: معتقدیم برخورداری مردم از آزادی ، عدالت و احترام و انتخاب دولت ها، حق آنان بوده و آنها باید دولت های خود را خودشان انتخاب کنند و همه نیز باید این حق را محترم بشمارند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: این موضوع تنها به خاورمیانه منحصر نیست بلکه در همه دنیا به این شکل است و در حقیقت این بهاری که از آن به عنوان بهار عربی یاد می شود در واقع بهار بشری است که هنوز مقدمه و جزیی از راه است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید بهار انسانی در جهان ایجاد شود که در آن همه ملت ها آزاد بوده و با پیشرفت، عزت، دوستی و احترام اداره شوند، گفت: ملت ها باید دنیا را اداره کنند و این بهاری انسانی، سرشار از زیبایی و دوستی است که هرگز با جنگ به دست نیامده و تنها با تفاهم و دوستی ایجاد خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر گروهی با جنگ بر گروه دیگر غلبه کرده و حاکم شوند این در حقیقت ادامه همان وضع فعلی خواهد بود، خاطر نشان کرد: ما طرفدار تغییر محتوا هستیم و در حالیکه همه ملت ها را دوست داشته و آ‌نها را برابر می دانیم معتقدیم که ملت ها باید تصمیم بگیرند و هیچکس حق ندارد موضوعی را بر ملت ها تحمیل کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه در موضوع سوریه نیز دیدگاه ایران کاملاً روشن است، گفت: ما ملت سوریه را دوست داشته و به آنها احترام می گذاریم و معتقدیم این حق ملت سوریه است که حاکمان خود را بدون دخالت دیگران انتخاب کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد است جنگ هرگز روش خوبی برای حل مسائل در سوریه نیست و کسی که با جنگ به قدرت برسد و یا بخواهد قدرت خود را تثبیت کند موفق نخواهد بود اظهار داشت: همه باید در سوریه به تفاهم ملی که منجر به برگزاری انتخاباتی آزاد شود، رسیده و هر کسی را که مردم انتخاب کردند، مورد احترام همگان باشد.

رییس‌جمهور با تاکید براینکه هیچکس حق ندارد به طرفین درگیری در سوریه کمک کند، تصریح کرد: همگان باید طرفین را به ایجاد تفاهم تشویق کنند چرا که کشته شدن مردم سوریه از هر طرف که باشند، موجب ایجاد کینه و از بین رفتن سوریه خواهد بود.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: تشویق به گفتگو و تفاهم روش روشن جمهوری اسلامی ایران است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: در بحرین نیز اوضاع به همین شکل است؛ خلیفه جای خود را دارد اما مردم نیز باید دولت را خودشان انتخاب کنند که باید در این راستا با یکدیگر گفتگو و تفاهم کنند.

احمدی‌نژاد گفت: کشتار و جنگ هرگز با مسلمانان مرتبط نبوده و تحمیل دیگران است در حالیکه همه باید دولت ها و ملت ها را به آرامش تشویق کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به نزدیک بودن عید قربان، اظهار داشت: طرفین درگیر در سوریه می توانند در عید قربان اعلام آتش بس کنند و هیچ کس نباید از آن سوءاستفاده و یا آن را نقض کند بلکه همه باید با کمک یکدیگر روند برگزاری انتخابات آزاد در سوریه را اداره کنند.

احمدی‌نژاد گفت: غربی ها علاقه دارند تا همه کشورهای منطقه را به هم ریخته و بین کشورهای منطقه دعوا و اختلاف ایجاد کنند و این در حالی است که قدرت طلبی در فرهنگ ملت ما وجود نداشته و معتقدیم باید به دنبال عدالت و خدمت به مردم باشیم و این دستور اسلام و انسانیت است.

رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه دولت و ملت ایران و کویت روابط خوبی با یکدیگر دارند و هیچ عاملی نمی تواند آن را تضعیف کند، اظهار امیدواری کرد؛ روابط میان دو کشور روز به روز بهتر از گذشته شود چرا که ایران پیشرفت، عزت و استقلال کویت را در راستای پیشرفت ، عزت و استقلال خود می داند.

۱۳۹۱/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...