نسخه چاپی

خرید و فروش نوزادان در دو شهر مشهد و تهران

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی در خصوص خرید و فروش نوزادان در دو شهر مشهد و تهران تاكید كرد: فروش فرزند در كشور را نه رد می‌كنم و نه می‌پذیرم.

به گزارش نما، در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر امروز شنبه نهم تیر ماه سال جاری با حضور انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان بهزیستی، در ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست خبری اظهار کرد: بر اساس آخرین تحقیقات، عامل اعتیاد ۵۱ درصد از کودکان معتاد، وجود مادر معتاد در خانواده است و ۳۸ درصد کودکان نیز به دلیل وجود پدر و مادر معتاد به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۶ سیاست در اولویت بودن زنان و کودکان جزو برنامه های اصلی سازمان بهزیستی کشور قرار داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: کشت خشخاش در افغانستان حدود هزار برابر افزایش پیدا کرده است و الگوی مواد مخدر مصرفی مصرف کنندگان نیز در حال حاضر با تغییرات فراوانی روبرو است.

محسنی بندپی تاکید کرد: یکی از دیگر اولویت‌های بهزیستی در سال ۹۷ افزایش یک و نیم برابری تعداد خطوط «خط ملی اعتیاد» است و کارشناسان خط ملی اعتیاد، مشاوره و راهنمایی های مورد نیاز را به افراد تماس گیرنده ارائه می‌دهند.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر ۵ هزار و دویست تیم اجتماع محور در شهرها به عنوان تسهیل گران اجتماعی محلی به افراد در معرض خطر گرایش به مصرف مواد مخدر به صورت محله محور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده در سال ۹۴، در سن ۱۵ تا ۲۵ ساله به ازای هر ۶/۶ مرد معتاد یک زن معتاد، به ازای هر ۱۶ مرد معتاد ۲۵ تا ۴۴ ساله یک زن معتاد و به ازای هر مرد معتاد ۴۵ تا ۶۰ ساله یک زن معتاد در کشور وجود دارد و آمار فوق از زنانه شدن اعتیاد حکایت دارد.

محسنی بندپی تصریح کرد: رشد اعتیاد در سنین پایین به صورت معنی داری در حال افزایش است و متاسفانه در بین زنان نیز شاهد افزایش تعداد زنان معتاد هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خرید و فروش نوزادان در دو شهر مشهد و تهران تاکید کرد: فروش فرزند در کشور را نه رد می‌کنم و نه می‌پذیرم.

۱۳۹۷/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...