نسخه چاپی

درخواست ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه كشورهای باقیمانده در برجام

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام كرد درخواست ایران برای برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه كشور‌های باقیمانده در برجام در حال بررسی است.

به گزارش نما، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: «در آخرین نشست فوق‌العاده کشور‌های عضو برجام که روز ۲۵ ماه مه برگزار شد، ایران درخواست برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه کشور‌های طرف مقابلبرجام را مطرح کرد، که در حال بررسی است.»

وی اضافه کرد: «بر اساس توافق هسته‌ای، در شرایطی که چنین درخواستی مطرح شود، هماهنگ‌کننده‌ها که در اینجا اتحادیه اروپا نقش هماهنگ‌کننده را به عهده می‌گیرد، بایستی اطمینان حاصل کنند که چنین نشستی برگزار می‌شود.»

این مقام روسیه اضافه کرد: «با وجود این، پیدا کردن زمانی که برای وزرای خارجه روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه مناسب باشد، کار دشواری است و به همین دلیل این موضوع هنوز تحت بررسی است. مشخص نیست این نشست چه زمانی برگزار می‌شود، اما باید برگزار شود.»

اولیانوف درباره دستور کار این نشست گفت: «اول از همه و مهم‌ترین موضوع اینکه ایرانی‌ها به دنبال تدابیری هستند که اعضای باقی‌مانده برجام می‌توانند برای جبران خروج آمریکا از توافق انجام دهند. در اینجا وضعیت خاصی وجود دارد، چون در صورت نبود تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا، برجام به راحتی بدون مشارکت آمریکا هم اجرا می‌شد. این مسئله مهم است و باعث می‌شود تلاش‌های سایر کشور‌ها برای نجات برجام با اخلال مواجه شود.»

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته (جمعه) با اشاره به درخواست ایران برای برگزاری نشست وزیران امور خارجه کشورهای باقیمانده در برجام گفت هنوز زمان و مکان این نشست مشخص نشده است.


۱۳۹۷/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...