نسخه چاپی

باید تمامی اتوبوس‌های شهر تهران به فیلتر دوده مجهز شود

آرش حسینی میلانی گفت: منشا اصلی ریزگزدهای شهر تهران در خارج از كشور است و توافقات بین‌المللی باید در راستای كاهش این پدیده اجرایی شود.

به گزارش نما، آرش حسینی میلانی درباره وضعیت آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: با توجه به ریزگردهایی که منشا آن خارج از تهران و کشور است در فروردین ماه امسال شاهد افزایش آلودگی هوا بودیم.

وی افزود:‌در خصوص افزایش ریزگردها باید به منشا خارج از کشور آن توجه کرد و مدیریت شهری کنترل دقیقی در این خصوص ندارد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برنامه کاهش آلودگی هوا قطعا کوتاه مدت نیست، گفت: باید با استمرار برنامه‌ها و اقدامات بلندمدت نسبت به کاهش آلودگی هوای شهر تهران اقدام کرد و در این خصوص نیز کارگروه‌های ملی و استانی تشکیل جلسه دادند و باید نتایج آن جلسات عملی شود.

میلانی افزود: در بودجه سال 97 دولت و شهرداری تهران اعتبارات لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی و در همین راستا کاهش آلودگی هوای شهر تهران لحاظ شده است و در صورتی که منابع لازم تخصیص یابد می‌توان مصوبات در حوزه کاهش آلودگی هوا را اجرایی کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر باید تمامی اتوبوس‌های شهر تهران به فیلتر دوده مجهز شود و این اقدام پرهزینه است که باید در این خصوص دولت نیز کمک‌هایی داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اجرای طرح جدید ترافیک در کاهش آلودگی هوا تاثیر داشته است، گفت: باید این طرح دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد و نمی‌توان در حال حاضر در این خصوص اظهار نظر کرد.

میلانی درباره افزایش ازن در هوای تهران گفت: کارگروه آلودگی هوا نیز به صورت استانی و ملی تشکیل می‌شود و در صورتی که موردی باشد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

۱۳۹۷/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...