نسخه چاپی

شركت جنرال موتورز آمریكا هشدار داد

شركت جنرال موتورز آمریكا هشدار داد اقدام احتمالی ترامپ مبنی بر وضع تعرفه های بالا بر خودروهای وارداتی ممكن است موجب كاهش فرصت های شغلی و كوچكتر شدن شركت جنرال موتورز شود و شركت های آمریكایی را در بازار جهانی منزوی سازد.

به گزارش نما، شرکت جنرال موتورز آمریکا هشدار داد اقدام احتمالی ترامپ مبنی بر وضع تعرفه های بالا بر خودروهای وارداتی ممکن است موجب کاهش فرصت های شغلی و کوچکتر شدن شرکت جنرال موتورز شود و شرکت های آمریکایی را در بازار جهانی منزوی سازد.

دولت ترامپ در ماه می تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده که آیا خودروهای وارداتی به آمریکا یک تهدید امنیت ملی به شمار می رود یا نه. دونالد ترامپ، بارها تهدید کرده که تعرفه 20 درصدی بر خودروهای وارداتی به آمریکا وضع خواهد کرد.

بزرگترین شرکت خودروسازی آمریکا گفته، وضع تعرفه های بالا می تواند «منجر به کوچک شدن شرکت جنرال موتورز، کاهش حضور این شرکت در بازار داخل و خارج و ریسک کاهش فرصت های شغلی در آمریکا شود.»

به گفته جنرال موتورز، تعرفه های بالا همچنین موجب افزایش قیمت خودروها و کاهش میزان فروش خواهد شد.

2 گروه داد و ستد خودرو در آمریکا نیز پیشتر هشدار داده بودند که وضع تعرفه های 25 درصدی بر واردات خودرو، موجب از بین رفتن صدها هزار شغل در صنعت خودروسازی آمریک، افزایش شدید قیمت خودرو و کاهش سرمایه گذاری در خودروهای خودران خواهد شد.

به گفته جنرال موتورز، حتی اگر خودروسازان امریکایی تصمیم به عدم افزایش قیمت ها بگیرند، «افزایش تعرفه ها ممکن است موجب کاهش سرمایه گذاری، کمتر شدن فرصت های شغلی و پایین آمدن دستمزد کارکنان این بخش شود. تاثیر کاهش سرمایه گذاری و کم شدن نیروی کار تاخیر در پیشرفت فن آوری های بخش خودروسازی خواهد بود.»

شرکت جنرال موتورز 47 مرکز تولید خودرو در آمریکا دارد که حدود 110 هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند. این شرکت سالانه ده ها میلیارد دلار قطعات خودرو از قطعه سازان آمریکایی خریداری می کند و از سال 2009 تاکنون بیش از 22 میلیارد دلار در فعالیت های تولیدی در آمریکا سرمایه گذاری کرده است. با این حال، بر اساس برآورد مرکز تحقیقات خودرویی میشیگان، 30 درصد از خودروهایی که این شرکت در سال 2017 در آمریکا فروخته، در خارج از این کشور تولید شده بودند.

۱۳۹۷/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...