نسخه چاپی

معلم‌های آمریكایی دست به اسلحه شدند

معلمان برخی مدارس آمریكا به صورت مخفیانه در دوره‌های آموزشی نحوه استفاده از اسلحه شركت كرده‌اند.

به گزارش نما، روزنامه تلگراف در مطلبی نوشت: زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار مسلح کردن معلمان برای مقابله با تیراندازی ها در داخل مدارس شد، معلمان وحشت زده شدند. اما به نظر می رسد هم اکنون معلمان مدارس کلرادو به صورت پنهانی در حال گذراندن دوره های آموزشی نحوه حمل و استفاده از اسلحه هستند.

مؤسسه غیردولتی «فستر» که در سال 2012 پس از کشته شدن 20 کودک در دبستان «سندی هوک» در نیوتاون کنتیکت راه اندازی شد، تاکنون نحوه مقابله با یک حادثه تیراندازی در مدرسه را به بیش از 1300 معلم و کارکنان مدارس آمریکا – که بیشتر آنها هم اهل اوهایو هستند—آموزش داده است. 63 درصد این معلمان در ایالت کلرادو آموزش دیده اند.

به نوشته تلگراف، در هفته جاری، 24 کارمند مدرسه شامل تعدادی معلم و مدیر در یک دوره آموزش 3 روزه نحوه استفاده از اسلحه شرکت کردند.

بر اساس آمار مؤسسه «همه شهرها برای ایمنی اسلحه»، آمریکا تنها کشور توسعه یافته در جهان است که تقریبا هر هفته شاهد یک تیراندازی مرگبار در مدارس است.

داده های روزنامه واشنگتن پست نشان می دهد خشونت های مرتبط با اسلحه در آمریکا هر ساله جان 33 هزار نفر را می گیرد. از سال 1999 تاکنون هم بیش از 214 هزار دانش آموز دست کم شاهد یک تیراندازی در مدارس آمریکا بوده اند.

۱۳۹۷/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...