نسخه چاپی

رقابت ۲۶۸ چهره قرآنی در مسابقات سراسری قرآن

مرحله استانی چهل و یكمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم در استان تهران با حضور بیش از ۲۶۰ شركت‌كننده در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

به گزارش نما، مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران طی روزهای ششم تا دهم مردادماه در آستان مقدس امامزادگان جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) در منطقه باغ فیض تهران برگزار خواهد شد.

این مسابقات در دو روز ابتدایی با حضور 130 نفر در بخش بانوان و در سایر روزها با حضور 138 نفر در بخش آقایان برگزار می شود.

چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ۱۵ رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آوا‌ها و نغمات دینی در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

بخش آوایی انفرادی این دوره از مسابقات، شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

بخش معارفی نیز شامل رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن کریم است.

دعاخوانی، اذان، همخوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چندزبانه و مقطع‌خوانی گروهی قرآن کریم نیز جزء بخش آوا‌ها و نغمات دینی است.

مرحله استانی این مسابقات در استان‌های مختلف از ابتدای تیرماه آغاز شده است و تا نیمه‌های مردادماه در تمامی استان‌ها پایان خواهد یافت.

مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز مهرماه امسال در شهرستان اراک استان مرکزی برگزار خواهد شد.

۱۳۹۷/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...