نسخه چاپی

یك «كتاب خوردنی» برای كودكان منتشر می‌شود

«كتاب خوردنی» عنوان مجموعه شعری سعیده موسوی‌زاده برای كودكان است كه در انتشارات سوره مهر مراحل آماده‌سازی را سپری می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، موسوی‌زاده درباره شعرهای این مجموعه اظهار داشت: این شعرها در قالب چهارپاره و برای گروه سنی ب و ج سروده شده است.

وی ادامه داد: تم شعرها بیشتر در موضوعات اخلاقی و اجتماعی سروده شده، که موارد به صورت غیرمحسوس و غیر مستقیم برای کودکان آورده شده است.

موسوی‌زاده سپس به عنوان این مجموعه «کتاب خوردنی» اشاره کرده، افزود: این عنوان برگرفته از شعرهای کتاب می‌باشد که به نظر من برای کودکان جذاب به نظر می‌رسد.

این شاعر کودک همچنین درباره شعر جذاب برای کودک گفت: شعر جذاب برای کودک باید دارای حالتی ریتمیک و طنز گونه باشد همچنین قواعد زبانی و ساختار اصولی شعر در یک اثر باید مشهود باشد.

وی همچنین شعرهای بازاری را به عنوان یکی از معضلات ادبیات کودک دانسته، در این باره خاطر نشان کرد: مشاهده می‌شود که کتاب‌های بازاری که فاقد ساختار زبانی و شعری است در بازار نشر دیده می‌شود که مسبب آن را باید بیشتر ناشران موجود ذکر کرد که آثاری بدون کارشناسی دقیق روانه بازار نشر می‌کنند.

۱۳۹۱/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...