نسخه چاپی

اعلام آمادگی عربستان برای عرضه ظرفیت مازاد نفت در بازار

پادشاه عربستان گفت: عربستان ظرفیت قابل توجه مازاد تولید دارد كه برای تغییر در هر شرایطی می تواند از این ظرفیت استفاده كند كه البته استفاده از این ظرفیت نیز با هماهنگی دیگر كشورها خواهد بود.

به گزارش نما، هیات وزیران عربستان در جلسه اخیر خود تاکید کرد عربستان دو هدف را در بازار نفت پیگیری می کند که اولین هدف که مهم‌ترین هدف هم هست تعادل و ثبات بازار نفت با همکاری و همفکری با دیگر تولیدکنندگان نفت است و دیگری امنیت عرضه نفت است.

سلمان بن عبدالعزیز روز گذشته در این جلسه با اشاره برگزاری جلسه اوپک گفت: اعضای اوپک و غیر اوپک توافق کردند تا تولید نفت افزایش یابد.

سلمان در این جلسه اعلام کرد: عربستان ظرفیت قابل توجه مازاد تولید دارد که برای تغییر در هر شرایطی می تواند از این ظرفیت استفاده کند که البته استفاده از این ظرفیت نیز با هماهنگی دیگر کشورها خواهد بود.

این گزارش حاکی است اخیرا گفتگوی تلفنی بین وزرای انرژی عربستان و روسیه در خصوص وضعیت بازار نفت انجام شده است و دو طرف در مورد آخرین وضعیت بازار و شرایط تولید نفت گفت وگو کردند.

همچنین در این گفت وگوی تلفنی دو طرف تاکید کردند کمیته فنی مشترکی را تشکیل دهند تا بر روی بازار نفت نظارت کنند و هر اقدامی با موافقت این کمیته صورت گیرد.

به گزارش فارس برخی از رسانه ها اعلام کرده اند سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی روز گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی با ترامپ دستور افزایش تولید نفت خام این کشور را صادر کرد.

۱۳۹۷/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...