نسخه چاپی

نظر معاون لاوروف درباره دیدار آتی پوتین و ترامپ

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد، ولادیمیر پوتین احتمالا درباره مبارزه با تروریسم با رئیس‌جمهوری آمریكا در نشست آتی در هلسینكی گفت‌وگو خواهد كرد.

به گزارش نما، اولگ سیرومولوتف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مادرید به خبرنگاران گفت: گمان نمی‌کنم آنها از مساله اجتناب کنند چرا که یکی از مهمترین مشکلات امروز است.

مناسبات روسیه – آمریکا اخیرا به پایین‌ترین سطح از زمان جنگ سرد رسیده است. با این حال مسکو و واشنگتن هم‌اکنون برای اولین نشست تمام عیار میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا آماده می‌شوند.

انتظار می‌رود رهبران دو کشور درباره روابط دوجانبه و مسائل متعدد دیگری در عرصه بین‌المللی رایزنی کنند.

پس از آنکه مشخص شد پوتین و ترامپ ۱۶ ژوئیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار می‌کنند، یک روزنامه فنلاندی گزارش داد که دیدار آنها احتمالا در سکونتگاه نخست‌وزیر این کشور انجام شود. با این حال گفته می‌شود برگزارکنندگان این نشست به علت کوچک بودن آنجا آن را در دست بررسی ندارند. طبق گزارش‌ها، تدابیر امنیتی بالایی برای نشست آتی در نظر گرفته شده است.

دیمیتری پسکوف،‌ سخنگوی کرملین سه‌شنبه گفت رئیس‌جمهوری روسیه و همتای آمریکایی‌اش ممکن است در هلسینکی اول دیدار رو در رو داشته باشند.

او گفت که چنین امری در صورت تایید توافق‌های اولیه صورت می‌گیرد.

۱۳۹۷/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...