نسخه چاپی

تغییر دین "محمد بن عبدالله" به "محمد بن عبدالوهاب"

عکس خبري -  تغيير دين "محمد بن عبدالله" به "محمد بن عبدالوهاب"

متأسفانه حكومت سعودی در مؤسسه دینی وهابی در عربستان دخالت زیادی ندارد و از همین رو این مؤسسه روز به روز بیش از پیش رو به افراط گرایی بیشتر پیش می رود.

به گزارش شیعه آنلاین، خانم «سعاد الشمری» فعال در زمینه زنان و حقوق بشر در عربستان سعودی در جدید ترین انتقادات خود از وضعیت جاری در کشورش، به انتقاد شدید از وهابیون پرداخت.

او که در حال گفتگو با شبکه خبری "النیل" در مصر بود، در این باره گفت: وهابیون دین "محمد بن عبدالله" را به "محمد بن عبدالوهاب" تغییر دادند و در واقع دین جدیدی به وجود آوردند که همان دین اسلام واقعی نیست.

وی در ادامه انتقادات خود گفت: متأسفانه حکومت سعودی در مؤسسه دینی وهابی در عربستان دخالت زیادی ندارد و از همین رو این مؤسسه روز به روز بیش از پیش رو به افراط گرایی بیشتر پیش می رود. گاهی هم که حکومت دخالت می کند، به نفع وهابیون موضع می گیرد.

«سعاد الشمری» افزود: البته حکومت تلاش می کند و تمایل دارد که اصلاحاتی در این زمینه انجام دهد. تأسیس مرکز گفتگوی ادیان و مذاهب در مکه مکرمه که چند ماه پیش انجام شد، گامی در این مسیر بوده اما به نظر نمی رسد با وجود وهابیون بتوان گامی مثبت برداشته شود.

۱۳۹۱/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...