نسخه چاپی

بالا رفتن قیمت میوه های تابستانه در بازار

رئیس اتحادیه بارفروشان​،​­ سرمازدگی میوه های تابستانه را دلیل نرسیدن سردرختی های امسال به بازار میوه و كاهش عرضه این محصولات و بالا رفتن قیمت آنها در بازار عمده فروشی اعلام كرد.

به گزارش نما، حسین صابری قیمت گذاری میوه را در میدان مرکزی میوه و سبزی براساس نظام عرضه و تقاضا دانست و افزود: تابستان سال گذشته فراوانی بار در بازار اتفاق افتاد درحالی که هزینه حمل و نقل این محصولات نیز به سختی تامین شد امسال نیز سرمازدگی سبب کاهش حجم میوه های سردرختی و کاهش محصولات تابستانه در بازار شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال میوه های هسته دار در بازار با کاهش چشمگیری مواجه است گفت: با توجه به کمبود این میوه ها از جمله گیلاس قیمت آن نیز با کاهش مواجه نخواهد شد.

صابری افزود: برای کاهش قیمت میوه باید منتظر باشیم تا میوه های زمستانه ­از اواخر شهریور وارد بازار شوند.­

وی از ثبات قیمت بخش عمده انواع سبزیجات و میوه های پرمصرف در میدان مرکزی میوه وتره بار خبر داد و گفت: بادمجان قلمی از ۷۰۰ تا ۲۲۰۰تومان تومان ، پیاز زرد از ۶۰۰ تا ۱۵۰۰تومان ، پیاز شیری ۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان ، فلفل دلمه ای سبز ۱۰۰۰تا ۳۵۰۰تومان، کاهو پیچ سالادی ۱۰۰۰تا ۲۷۰۰تومان، کدو مسمایی ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰هزار تومان، کرفس ۱۰۰۰ تا۲۰۰۰ تومان ،گوجه فرنگی نو از ۱۰۰۰تا ۲۲۰۰ تومان ، کلم قرمز از ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان ، لوبیا سبز از ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان ، هویج از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان ، سیب زمینی نو از ۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان ، سیب زمینی استانبولی۱۰۰۰ تا۴۰۰۰ تومان ، سبزی خوردن ۷۰۰تا ۱۷۰۰وسبزی جور ۷۰۰تا ۱۵۰۰ تومان ، بامیه ۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان فروخته می شود.

عضو هیئت رئیسه­ اتحادیه بارفروشان افزود: قیمت برگ مو از ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ تومان و سیر تازه از ۲۵۰۰ تا ۸۰۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

صابری با بیان اینکه قیمت گیلاس در میدان مرکزی میوه و تره بار از ۷۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰تومان عرضه شده است ادامه داد: گیلاس صورتی از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان ، انواع زردآلو از ۳۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان ، آلو زرد از ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان ، آلو سیاه از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان ،​ انواع انگور از ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان ، خیار رسمی ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان ، سیب گلاب ۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ هزار تومان ، شلیل شب رنگ از ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان ، دستنبو ۸۰۰هزار تا ۲۵۰۰ تومان ، خربزه ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان ، موز ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰هزار تومان و هندوانه ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰تومان عرضه می شود.

رئیس اتحا

۱۳۹۷/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...