نسخه چاپی

پایان دودستگی در دولت انگلیس بر سر برگزیت

ترزا می‌نخست وزیر انگلستان موفق شد تا توافق كابینه را برای برنامه‌هایش درباره بریگزیت به دست بیاورد و بر تنش میان وزرای كابینه درباره این مساله فائق آید.

به گزارش نما، ترزا می، نخست وزیر انگلستان موفق شد تا حمایت وزرایش را درباره برنامه‌ها و پیشنهاد بریگزیت موسوم به "دوستدار تجارت" به دست آورد.

پس از یک نشست چند ساعته، ترزا می‌موفق شد تا اکثریت وزرا را با خود همراه سازد و آن‌ها از پیشنهاد‌ها و برنامه‌های می‌درباره بریگزیت و برای "منطقه تجارت آزاد" با اتحادیه اروپا و حفظ ارتباط نزدیک تجاری حمایت کردند.

این توافق البته برای بروکسل کافی نخواهد بود، چون اتحادیه اروپا می‌را تحت فشار قرار داده تا با یک رویکرد بسیار موجز برای روابط آتی کنار بیاید.

البته این توافق میان می‌و وزرای کابینه راه را برای مذاکرات با اتحادیه اروپا هموارتر می‌کند.

در همین حال، میشل بارنیر، مذاکره کننده ارشد بریگزیت اتحادیه اروپا این توافق در دولت انگلستان را مورد استقبال قرار داد و در توئیتر خود نوشت: اگر این پیشنهاد‌ها واقعی و قابلیت کار داشته باشند، ما آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ترزا می‌نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز در گفتگو‌هایی در کابینه بر موضع جامع خود برای آینده مذاکرات با اتحادیه اروپا به توافق رسیدیم. ما حالا باید تمامی تلاش خود را به کار ببندیم تا این پیشنهاد را با اتحادیه اروپا به منظور به دست آوردن آینده‌ای شکوهمند و امن که مستحق مردمان ماست، به مذاکره بگذاریم.

وی به خبرنگاران گفت: این پیشنهادی است که من باور دارم برای انگلستان و برای اتحادیه اروپا خوب است و من به دنبال آن هستم تا این پیشنهاد به صورت مثبتی به نتیجه برسد.

۱۳۹۷/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...