نسخه چاپی

مردم انگلیس برای ترامپ نقشه دارند

دونالد ترامپ پنجشنبه و جمعه آینده به بریتانیا سفر می‌كند تا با الیزابت دوم، ملكه این كشور و ترزا می، نخست‌وزیر دیدار كند. همزمان گروه‌های متعددی از مخالفان رئیس‌جمهور آمریكا خود را آماده می‌كنند تا در لندن و اسكاتلند تجمع‌های اعتراضی برگزار كنند.

به گزارش نما، برنامه سفر دو روزه ترامپ به بریتانیا روز گذشته رسما اعلام شد و آن طور که مشخص است او و همسرش ملانیا قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه آینده در اقامتگاه ویژه داخل سفارت آمریکا در لندن مستقر شوند هر چند گفته شده به غیر از دیدار با ملکه و نخست‌وزیر، ترامپ اکثر برنامه‌ها و دیدارهایش را در خارج از لندن پی خواهد گرفت.

در همین حال، مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند مقدمات برگزاری یک تجمع بزرگ اعتراضی را فراهم کرده‌اند و قرار است علاوه بر لندن در اسکاتلند هم تجمعی در مخالفت با او برگزار کنند.

مخالفان حتی مجوز به پرواز درآوردن یک بادکنک بزرگ را گرفته‌اند که زرد رنگ است که کودکی شبیه ترامپ را در ذهن‌ها متجسم می‌کند در حقیقت طعنه‌ای به "نهاد" (ضمیر کودکانه) رئیس‌جمهوری آمریکاست که بسیاری آن را سر منشاء رفتارها و اظهارات مناقشه برانگیز رئیس جمهور آمریکا می‌دانند.

این سفر که سر وصداهای بسیاری را به راه انداخته از نظر جیمز رابینز، گزارش‌گر دیپلماتیک بی‌بی‌سی، مناقشه برانگیزترین سفر یک رئیس‌جمهور ایالات متحده به بریتانیا خواهد بود.

جدا از چند مراسم رسمی و تشریفات در نظر گرفته برای ترامپ، جیمز رابینز می‌گوید: "برنامه‌ای که اعلام شده بسیار خلاصه‌تر از آنی است که قبلا گفته شده بود برای بازدید رسمی او به بریتانیا در نظر گرفته خواهد شد و بیشتر رنگ و بوی یک سفر کاری دارد تا بازدید رسمی یک رئیس جمهور آمریکا از بریتانیا."

گزارشگر بی‌بی‌سی معتقد است "کاملا نمایان است که آقای ترامپ اغلب برنامه‌های خودش را برای بیرون لندن تدارک دیده" - شاید برای اجتناب از مواجهه با معترضان و تظاهرات اعتراضی.

اما وودی جانسون، سفیر آمریکا در بریتانیا گفته هیچ دلیل خاصی برای دور نگه‌داشتن ترامپ از لندن و اجتناب از مواجهه او با معترضان نبوده بلکه رئیس‌جمهور خواسته "بیشتر بر اهداف کاری خود در این سفر متمرکز شود".

جانسون گفته است: "این سفر خیلی کوتاه و فشرده است با انبوهی از کارهایی که باید انجام شود اما با وجود این آقای ترامپ زمان قابل توجهی را در هم در مرکز لندن خواهد گذارند."

در همین حال، گروه‌های ترتیب دهنده تجمع‌های اعتراضی هم می‌گویند هدف آنها این است که "اعتراض‌شان حتما شنیده شود" چه در پایتخت و چه خارج از آن.

اغلب اعتراض‌ها برای روز جمعه (آینده) برنامه‌ریزی شده است.

دونالد ترامپ و همسرش ملانیا قرار است عصر روز پنجشنبه و پس از حضور رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس ناتو در بروکسل، وارد لندن شوند.

آنها سپس در یک ضیافت رسمی شام که به میزبانی ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، ترتیب داده شده حضور خواهند یافت. این مراسم قرار است در قصر بلینهایم در آکسفوردشایر برگزار شود؛ جایی که زادگاه وینستون چرچیل، نخست‌وزیر اسبق بریتانیا است.

ترامپ و همسرش عصر روز جمعه هم در قصر ویندزور با الیزابت دوم، ملکه بریتانیا دیدار خواهند کرد و در آخرین بخش سفر دو روزه خود هم به اسکاتلند، زادگاه مادر ترامپ، می‌روند.

۱۳۹۷/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...