نسخه چاپی

پرداخت یارانه نقدی از مابه‌التفاوت نرخ فروش ارز ممنوع شد

عکس خبري -پرداخت يارانه نقدي از مابه‌التفاوت نرخ فروش ارز ممنوع شد

نمایندگان مجلس در مصوبه امروز خود پرداخت یارانه نقدی از ما به التفاوت نرخ فروش ارز را ممنوع كردند.

به گزارش نمابه نقل از فارس ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه رسیدگی به طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور را ادامه دادند و به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس قانون بودجه سال 91 کل کشور به شرح مصوبه در طرح مذکور اصلاح می‌شود.

به موجب خانه ملتی‌ها در این طرح، تمامی منابع حاصل از فروش ارز ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی سهم دولت، بخشی از منابع عمومی دولت محسوب می‌شود و دولت حق هزینه کردن از این منبع را برای موارد خاص مانند پرداخت یارانه نقدی به استثنای جزء بند 2-44 ) قانون بودجه 91 ندارد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف شد منابع مذبور را روزانه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند. عدم اجرای این حکم به منزله تصرف غیر قانونی در اموال عموی و مستوجب تغییر غذایی است.

بهارستان نشینان همچنین مقرر کردند در اجرای اجزای (1-5) و (2-5) قانون برای پرداخت تسهیلات ریالی مبنای تسعیر ارز، نرخ روز ارز تعیین می‌شود.

مجلسی‌ها مصوب کردند تبدیل منابع صندوق توسعه ملی به ریال به استثنای اجزای فوق ممنوع است.

اجرای اجزای 1-5 و 2-5 قانون بودجه فقط در حد منابع ناشی از اجرای قانون بودجه 91 است.

وکلای ملت تصویب کردند 18 درصد منابع به سرمایه گذاران بخش غیر دولتی برای طرح‌های توسعه‌ای والا دستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک به ویژه پارس جنوبی با تضمین وزارت نفت بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی، تخصیص می‌یابد.

بهارستان نشینان یک تبصره نیز به عنوان تبصره 2 به جزء 3-24 بودجه 91 در این طرح اضافه کردند.

به موجب این مصوبه در اجرای جزء 3-24 قانون وجوه ناشی از مطالبات فروش سهام، سهم الشرکه اموال، دارایی‌های و حقوقی مالی و نیروهای متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی تابعه و وابسته مربوط به سنوات گذشته الزاما باید به طور مستقیم به حساب خزانه واریز شده و قابل تسویه و تهاتر نمی‌باشد.

نمایندگان مجلس با 177 رای موافق، 20 رای مخالف و 19 رای ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه ماده واحده این طرح را به تصویب رساند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس پس از 3 جلسه بررسی جزئیات طرح حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور بالاخره جزئیات طرح مذکور را به تصویب رساندند.

کلیات این طرح یکشنبه هفته گذشته با رای مصوب خانه ملتی‌ها به تصویب رسیده بود.

۱۳۹۱/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...