نسخه چاپی

نامزد انتخابات كنگره آمریكا: هولوكاست ساختگی است

«جان فیتزجرالد» یكی از نامزدهای كرسی كالیفرنیا در مجلس نمایندگان این كشور منكر «هولوكاست» است و رژیم صهیونیستی را عامل حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ می‌داند.

به گزارش نما، در حالی که تحرکات جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در جریان است، یک رسانه آمریکایی گزارشی درباره یک نامزد کنگره در کالیفرنیا منتشر کرد و او را «منکر هولوکاست» خواند.

روزنامه نیویورک تایمز وابسته به دموکرات‌ها، این گزارش را درباره «جان فیتزجرالد» یکی از نامزدهای کرسی حوزه انتخابیه یازدهم کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، این نامزد ماه گذشته توانست در رقابت‌های مقدماتی در این ناحیه کالیفرنیا دوم شده و با کسب ۲۴ درصد آرا وارد مبارزات نهایی شود.

فیتزجرالد برای تصدی کرسی این ناحیه باید «مارک دو سالنیه» نماینده دموکرات و صاحب کنونی این کرسی را شکست دهد.

عضو کنونی دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مبارزات مقدماتی در حوزه انتخابیه یازدهم کالیفرنیا با ۵۴ درصد آرا در صدر قرار گرفت.

نیویورک تایمز گزارش داده که این نامزد هولوکاست را «کاملا ساختگی» می‌داند و در پایگاه اینترنتی خود، به رای‌دهندگان آمریکایی درباره «برتری گرایی یهودی» هشدار داده است.

طبق این گزارش، فیتزجرالد هفته گذشته در یک مصاحبه رادیویی گفته است: «هر چیزی که به ما درباره هولوکاست گفته شده، دروغ است».

به گزارش نیویورک تایمز او در مصاحبه با این روزنامه آمریکایی، دولت رژیم صهیونیستی را مسبب حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ خوانده است.

فیتزجرالد گفته که او قبلا به عنوان دموکرات در انتخابات کنگره نامزد شده اما خود را مستقل و به دور از احزاب دموکرات و جمهوریخواه می‌داند.

او ضمن رد اتهام «یهود ستیزی» گفته که او دوستانی دارد که یهودی هستند.

این نامزد کنگره آمریکا تصریح کرد: «من مساله با هیچ کس مساله ندارم. مسائل من با افرادی است که دروغ می‌گویند و نخبگانی که آنها را کنترل می‌کنند».

طبق گزارش هیل، حزب جمهوریخواه در ماه می از نامزدی جان فیتزجرالد حمایت کرد اما به دنبال جنجال‌ها درباره مواضع او، این حمایت را پس گرفت.

این نامزد کنگره آمریکا، درباره پس گرفتن این حمایت گفته که «متعجب نشدم» چرا که هم حزب جمهوریخواه و هم حزب دموکرات تحت کنترل «نخبگان یهودی» است.

«مارک دو سالنیه» نماینده دموکرات و رقیب او گفته که رای ۲۴ درصدی کالیفرنیایی‌ها در انتخابات ماه گذشته به فیتزجرالد به دلیل آن بوده که رای‌دهندگان واژه «جمهوریخواه» را در کنار اسم او دیدند».

بنا بر گزارش «هیل»، این دومین بار است که حزب جمهوریخواه در کالیفرنیا، مواضع «ضد یهودی» نامزد این حزب را محکوم می‌کند.

ماه گذشته هم این حزب به مواضع «پاتریک لیتل» نامزد این ایالت در انتخابات سنا را تقبیک کرده بود؛ کسی که خواستار «آزاد کردن آمریکا از یهودیان» شده بود.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا ۱۶ آبان برای انتخاب همه اعضای مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنای این کشور برگزار می‌شود.

۱۳۹۷/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...