نسخه چاپی

با پایان ركوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری

وتوی رییس این بار مجید را قربانی كرد

عکس خبري -وتوي رييس اين بار مجيد را قرباني کرد

با نزدیك شدن به زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاكارتا ، رییس فدراسیون وزنه برداری و شورای فنی این فدراسیون بار دیگر حاشیه ساز شدند.

خسرو کفیلی- با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ، رییس فدراسیون وزنه برداری و شورای فنی این فدراسیون بار دیگر حاشیه ساز شدند.

با پایان رکوردگیری از حاضران در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران و نتایج حاصله از این رکوردگیری شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری به ریاست علی مرادی رییس این فدراسیون تشکیل جلسه داده و پس از استماع نظرات کارشناسی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران و معرفی هفت ملی پوش کشورمان برای شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا ، بر خلاف انتظارات تصمیم کادر فنی تیم ملی، توسط مرادی وتو شده و کیانوش رستمی که در این رکوردگیری از دور مسابقات حذف شده بود جانشین مجید عسگری شد که یکی از چهره های برتر در این رکوردگیری بود.

شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری که به گفته منتقدان بلندگوی دیدگاه های رییس فدراسیون وزنه برداری بشمار می رودپیش از این نیز قربانی هایی را گرفته بود.

حسین توکلی سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران که به حکم این شورا و تصمیم رییس فدراسیون در آستانه اعزام به بازی هاید المپیک ریودوزانیرو مجبور به کناره گیری از سمت خود شد ، همایون مولایی دارنده مدال نقره رقابت های جهانی که حضور در بازی های فوق را از دست داد ، محمدرضا براری که به حکم این شورا نتوانست درترکیب تیم کشورمان در رقابتهای جهانی آمریکا قرار گیرد و سجاد انوشیروانی سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان که مخالفتش با ورزشکار سالاری نتیجه بخش نبود و مجبور به کناره گیری شد ،از جمله قربانیان تصمیمات رییس فدراسیون وزنه برداری در پوشش تصمیمات شورای عالی فنی بودند.

در پی وتوی تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران توسط رییس فدراسیون ، مجید عسگری لب به انتقاد گشود و گفت : باید در شورای فنی پارتی داشته باشی تا ملی‌پوش شوی و خدا جواب این بی‌عدالتی‌ها را خواهد داد.

او در خصوص شرایطش در رکوردگیری برای مشخص شدن ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: وضعیتم در رکوردگیری خیلی خوب بود، حقم نبود که ذخیره باشم و باید جزو نفرات برتر بودم که متأسفانه به حقم نرسیدم.

وی با بیان اینکه وزنه‌برداری به‌گونه‌ای شده است که کاری به زور بازو و اینکه در رکوردگیری خوب یا بد کار کنی ندارد، افزود: باید گردن‌کلفت باشی و در شورای فنی پارتی داشته باشی تا بتوانی در ترکیب اصلی قرار بگیری؛ حق من این بود که در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرم نه اینکه اسمم به‌عنوان رزرو رد شود.

حسین مقامی دبیر پیشین فدراسیون وزنه برداری نیز در این باره گفت: چون پذیرفتن نظر دیگران برای علی مرادی آسان نیست، شورای فنی را ابداع کرد که این شورا قربانی های زیادی گرفته است.

وی تصریح کرد : در جلسه آخر شورای فنی شنیدم که اعضا مخالف تصمیمی بودند که گرفته شد. البته من کاری به بحث فنی این قضیه ندارم که تصمیم درست بوده است یا نه اما شنیدم به غیر از یک نفر بقیه مخالف دیدگاه رییس فدراسیون بودند اما او تصمیمات را وتو کرده است و این کار توهین به شعور خرد جمعی است. "حق وتو" باید برای سر مربی تیم ملی باشد نه رییس فدراسیون چون اگر قرار است رییس فدراسیون نظرات بقیه را وتو کند که دیگر نیاز به جلسه نبود و می توانست تصمیم بگیرد و با شجاعت هم بگوید که تصمیم خودش بوده است.

اتخاذ چنین تصمیماتی بدون توجه به منافع ملی توسط رییس فدراسیون وزنه برداری ضمن حمایت از ورزشکاران سالاری ، بی شک تبعات منفی در ایجاد نظم و انضباط در اردوهای آمادگی تیم ملی و عدم تبعیت حاضران در اردو از کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه اعزام تیم کشورمان به بازی های آسیایی جاکارتا خواهد داشت.

عدم دخالت مسوولان نظارت بر عملکرد دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری درآماده سازی تیم ملی وزنه برداری ایران بی شک نتیجه منفی در کسب نتایج این تیم در بازی های آسیایی جاکارتا خواهد داشت . پس بهتر است این دست اندرکاران هر چه زودتر مخالفت خود را با تصمیم اتخاد شده در خصوص عضویت کیانوش رستمی درترکیب تیم ملی وزنه برداری اعلام کرده وحق را به حقدار برسانند.

۱۳۹۷/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...