نسخه چاپی

آمریكا عامل اقدامات تروریستی اخیر در ایران و لبنان است

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های حوادث تروریستی اخیر در چابهار اظهار داشت: آمریكایی‌ها بعد از فشار به ملت ایران دست به اقدامات تروریستی در كشورهای ایران و لبنان زده‌اند.

به گزارش نمابه نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس به دو حادثه دردناک در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: سیلی که در شهر بهشهر استان مازندران اتفاق افتاد بیش از 2 هزار خانه را ویران کرد و در پی وقوع این حادثه 6 نفر از هموطنان‌مان کشته و 35 نفر نیز مجروح شدند.

وی ضمن همدردی با خانواده‌های مجروحین و کشته شدگان اظهار داشت: مسئولان مربوطه با سرعت بیشتری برای رفع مشکلات سیل زدگان تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ این عزیزان به عنوان راهیان نور عازم این مناطق شده بودند که متاسفانه بر اثر این حادثه 26 نفر کشته شدند

وی اظهار داشت: مطلع شدیم این دانش‌آموزان جزو نخبگانی بودند و در مدارس خود نمرات بالایی داشتند که این حادثه همه را متاثر کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: همه اهالی استان به خصوص شهرستان بروجن و البته همه ملت از این حادثه داغدار هستند و به نمایندگان این استان‌ها تسلیت عرض می کنیم.

وی خواستار پیگیری کمیسیون امنیت ملی و همچنین کمیسیون‌ آموزش با دعوت از مسئولان مربوطه شد.

لاریجانی همچنین با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در چابهار اظهار داشت:‌ اطلاعات رسیده نشان از آن‌ دارد که این عملیات با دستور تروریست‌های کشورهای دیگر اتفاق افتاده است. آنها قصدشان نماز جمعه بود که با تیزهوشی مسئولان امنیتی و برادران بسیجی عامل انتحاری خود را در کوچه‌ای منفجر کرد که در نهایت منجر به شهادت دو تن از بسیجیان عزیز ما شد.

وی ضمن تسلیت این حادثه به بسیجیان و نماینده چابهار اظهار داشت: لازم است این موضوع پیگیری جدی شود و نسبت به این اقدامات هوشیاری بیشتری داشته باشیم. همچنین کمیسیون امنیت ملی نیز زوایای مختلف این عملیات انتحاری را مورد توجه قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ بعد از فشار آمریکایی‌ها به ملت ایران آنها دست به اقدامات تروریستی در ایران و لبنان زده‌اند.

وی با اشاره به این که به نظر می‌رسد برخی‌ها در لبنان به دنبال ماجراجویی هستند گفت: فعالیت سرویس‌های کشورهایی که در منطقه قصد مساله سازی دارند باید رصد شود و مورد توجه قرار گیرد.

لاریجانی در ادامه مجدد از کمیسیون امنیت ملی خواست تا اقدامات تروریستی اخیر را در کشور و همچنین در لبنان را با حضور مسئولان مورد بررسی قرار دهد.

۱۳۹۱/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...