نسخه چاپی

سرمایه‌گذاری انگلیس بر روی تنها میدان گازی مراكش

یك شركت انگلیسی فعال در میدان گازی «انوال» مراكش كه در شرق این كشور واقع شده است، به دنبال افزایش سهم خود در این میدان است تا بتواند فعالیت اكتشافی خود را در این میدان افزایش دهد.

به گزارش نما، یک شرکت انگلیسی فعال در میدان گازی «انوال» مراکش که در شرق این کشور واقع شده است، به دنبال افزایش سهم خود در این میدان است، تا بتواند فعالیت اکتشافی خود را در این میدان افزایش دهد.
براساس اعلام شرکت «ساوند انرژی» بریتانیا 15 میلیون دلار برای حفر 3 چاه جدید اکتشافی در این میدان نیاز است که برای تامین این میزان سرمایه گذاری باید سهام خود را در این میدان افزایش دهد.

مدیر عملیات این شرکت تایید کرد هم اکنون به دنبال تثبیت تولید هستند و فعالیت اکتشافی در این میدان گازی نشان می‌دهد، به طور تخمینی حدود 7 تریلیون فوت مکعب در حداقل، و 34 تریلیون مکعب فوت حداکثر می توان از این میدان گاز برداشت کرد.

وی اعلام کرد: پیش‌بینی قبلی نشان داد که 31 تریلیون فوت مکعب گاز پس از حفر سه حلقه چاه جدید وجود دارد.

ظاهرا میدان گازی «انوال» تنها میدان گازی موجود در مراکش است و غالب انرژی این کشور از انرژی‌های تجدید پذیر تولید و استفاده می‌شود.

محمد ششم، پادشاه کنونی مراکش، سال 2015 میلادی، اعلام کرد که تا سال 2030، تولید برق از منابع تجدیدپذیر تا 52 درصد در این کشور رشد می‌کند. افزون بر آن، تولید گاز گلخانه‌ای هم تا 32 درصد در همان سال کاهش می‌یابد.

این کشور همچنین با همکاری شرکت «زیمنس» آلمان، پنج نیروگاه بادی تازه ساخته است. نیروگاه‌های بادی کمک بزرگی به تولید انرژی تجدیدپذیر می‌کند.

۱۳۹۷/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...