نسخه چاپی

ادعای‌عربستان درموردایرانی‌های بازداشت شده

وزیر كشور عربستان با اشاره به دستگیری چند ایرانی‌ در آب‌های این كشور گفت كه آنها به قصد زندگی آمده بودند و هنوز نیت بد آنها احراز نشده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، احمد بن عبدالعزیز در کنفرانس مطبوعاتی سالیانه حج در پاسخ به سوال خبرنگاران در توضیح دستگیری تعدادی از ایرانی‌ها که گفته شده است در ساحل شرقی این کشور دستگیر شده‌اند، بیان کرد: هنوز تحقیقات نهایی به پایان نرسیده است، اما آنچه که تا به حال به آن رسیده‌ایم این است که آنها برای زندگی کردن آمده‌اند و بر اساس آنچه که اعلام شد آنها قصد رفتن به کویت را داشتند، اما آنها با مرزهای عربستان مواجه شدند و صاحب قایق هم آنها را در سواحل عربستان از قایق پیاده کرد و طبیعتا گارد مرزی آنها را بازداشت کرد و از آن ها بازجویی و قایقران را که سعی داشت به سمت دریا فرار کند، دستگیر کرد.

وی ادامه داد:‌ اکنون همه این افراد تحت بازجویی هستند، اما هنوز برای ما آشکار نشده است که آنها قصد بدی داشتند.

بن عبدالعزیز افزود: حجاج برای ادای مناسک حج به این کشور می‌آیند و انسان مسلمان نمی‌تواند کسی را اذیت کند به ویژه در این ایام.

وی در ادامه افزایش تدابیر امنیتی در اطراف حجاج ایرانی را تکذیب کرد و افزود:‌ همواره تدابیر امنیتی به منظور تسهیل در رفت‌و آمد و ارائه خدمات انجام می‌شود. هم‌چنین نگاه ما به کلیه حجاج نگاه برابری است و گمان نمی‌کنیم که هیج گروه خاص و یا هیچ هیاتی از کشورهای اسلامی بخواهند با اهداف سیاسی یا به منظور اختلاف افکنی تاثیری بر روند حج داشته باشند.

به گزارش روزنامه‌ی الریاپ چاپ عربستان، وزیر کشور عربستان درخصوص آنچه که نگرانی از (فعالیت‌های) حجاج ایرانی به خصوص با توجه به بحث ایجاد بحران در روابط شیعه و سنی در منطقه خوانده شد، گفت که انتظار بروز هیچ گونه بحران و یا هر مساله‌ی دیگری را از سوی طرف ایرانی ندارد.

وی افزود که طرف ایرانی به عربستان اعلام کرده است که همانند ریاض خواهان آسایش حجاج و ادای مناسک حج آنها است.

وزیر کشور عربستان گفت که معتقد است کارها از جانب حجاج ایرانی به شکل خوبی پیش خواهد رفت.

این در حالی است که برخی رسانه‌های عربی روز گذشته به نقل از یکی از مسوولان عربستان مدعی شده بودند که ایرانی‌های بازداشت شده قصد انجام عملیات‌های خرابکارانه را داشتند.

۱۳۹۱/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...