نسخه چاپی

درخواست دبیركل ناتو از طالبان

دبیركل ناتو از گروه طالبان خواست تا بدون هیچ قید و شرطی وارد مذاكره با دولت افغانستان شود.

به گزارش نما، «ینس استولنبرگ» دبیر کل ناتو در آستانه نشست سران این سازمان در بروکسل گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از دولت افغانستان به صورت همه جانبه حمایت می کند و هرگز اجازه نمی دهد که این کشور دوباره به مرکز تروریست ها تبدیل شود.

وی در ادامه از گروه طالبان خواست تا بدون هیچ قید و شرطی وارد مذاکرات با دولت افغانستان شود، چرا که این گروه نمی تواند از طریق نظامی به هدف خود برسد.

وی خطاب به گروه طالبان گفت که برای رسیدن به هدف خود ساز و کارهای سیاسی را در پیش گیرید و مذاکره کنید، زیرا از راه جنگ نمی‌توانید به خواسته های خود برسید.

این اظهارات دبیرکل ناتو در حالی مطرح می شود که قرار است نشست سران سازمان ناتو پنچ شنبه هفته جاری ( ۲۱ تیر) در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شود. در این نشست «اشرف غنی» رئیس جمهوری و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز شرکت خواهند کرد.

«شاه حسین مرتضوی» معاون سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت که سران ناتو در مورد افغانستان، تروریسم جهانی و تهدیدهای ناشی از آن گفتگو خواهند کرد.

وی افزود که نتایج نشست ناتو برای دولت افغانستان بی نهایت مهم است زیرا در این نشست در مورد اینکه کشورهای عضو ناتو از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ حمایت می کنند یا خیر، تصمیم گرفته خواهد شد.

مرتضوی همچنین گفت که رئیس جمهوری افغانستان نیز در این نشست در مورد دستاوردهای دولت وحدت ملی افغانستان سخنرانی خواهد کرد.


۱۳۹۷/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...