نسخه چاپی

علت برسی حادثه بروجن توسط "كمیسیون‌ امنیت ملی"

امنیت جاده‌ها، جزو امنیت كشور است بنابراین نمی‌تواند امنیت جاده‌ها به كمیسیون امنیت‌ملی جامعه مربوط نباشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون امنیت ملی جهت بررسی حادثه اخیر کاروان دانش آموزی راهیان نور، اظهار داشت: امنیت جاده‌ها، جزو امنیت کشور است بنابراین نمی‌تواند امنیت جاده‌ها به کمیسیون امنیت‌ملی جامعه مربوط نباشد.

وی با بیان اینکه کاروان راهیان نور حاوی ارزش‌های ارزشمندی است که باید به ظرفیت آن بیشتر اهمیت دهیم، افزود: موضوع حادثه کاروان دانش‌ آموزی راهیان نور در بروجن به کمیسیون ارجاع شده و ما این موضوع را با حضور مسئولان امنیتی در جلسه روز یکشنبه بررسی خواهیم کرد.

بروجردی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی با رئیس صدا و سیما که صبح روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بعد از جلسه کمیسیون امنیت ملی با رئیس سازمان صدا و سیما موضوع حادثه کاروان راهیان نور بروجن در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سؤالی در باره حادثه تروریستی چابهار گفت: انفجار تروریستی چابهار توسط دشمنان بیرونی انقلاب اسلامی طراحی شده بود که با هوشیاری خنثی شد اما دو تن از عزیزان ما به شهادت رسیدند.

وی از حضور هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در تشییع پیکر شهدای تروریستی چابهار خبر داد و گفت:‌ این هیئت به ریاست رؤسای کمیته‌های امنیت و حقوق بشر مجلس انجام خواهد شد.

بروجردی در پاسخ به سؤالی درباره ترور رئیس سازمان امنیت لبنان گفت: تصور ما این است که این ترور توسط صهیونیست‌ها انجام شده چرا که آنها بعد از نفوذ پهپاد حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی و شکست از تاثیرگذاری برای سرنگونی دولت سوریه بعد از 20 ماه تحرکاتی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 20 ماه از حوادث سوریه باید گفت که سوریه راه حل نظامی ندارد، اظهار داشت: پیشنهاد ایران برای آتش بس در سوریه مورد قبول ترکیه و استقبال سازمان ملل قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سؤالی در خصوص مذاکره هسته‌ای بین ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: ما همیشه پای کار مذاکره بوده‌ایم اما آمریکایی‌ها با خبرسازی‌های دروغ و خبرهای کذبی که مجامع بین‌المللی می‌دهند می‌خواهند خبرهای نادرست را به تصمیمات نادرست تبدیل کنند اما ما کاملا هوشیار هستیم.

وی افزود: در نشستی که در استانبول برگزار شد در مقابل منطق ایران آن 6 کشور مذاکره کننده بحثی نداشتند چرا که ایران در حوزه هسته‌ای صاحب یک منطق قوی است.

۱۳۹۱/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...