نسخه چاپی

كیفرخواست آمریكا علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی روس

آمریكایی‌ها بالاخره به اتهام‌زنی‌های ۲ ساله به روس‌ها به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر كشورشان، صورت حقوقی دادند و علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی روس كیفرخواست تنظیم كردند.

به گزارش نما، وزارت دادگستری آمریکا با تنظیم کیفرخواستی، علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی روس به اتهام دخالت سایبری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، اقامه دعوی کرد.

این خبر را «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرده و گفته که این ۱۲ جاسوس روس، متهم‌اند به هک کردن رایانه‌های ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها.

چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، طرفداران «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها به ناگاه خبر از حمله سایبری به رایانه‌های ستاد انتخاباتی وی دادند. اطلاعاتی که از این رایانه‌ها استخراج شد، در رسانه‌ها پخش شد و تأثیری منفی بر آرای مردم گذاشت.

مکاتبات الکترونیکی که هیلاری کلینتون با استفاده از یک ایمیل غیردولتی ارسال کرده بود، در میان این اطلاعات بود و دردسری بزرگ در مناظرات انتخاباتی برای وی ایجاد کرد.

در کیفرخواست آمریکایی‌ها، ۱۶ افسر اطلاعاتی روس همچنین متهم‌اند به دزدیدن اطلاعات ۵۰۰ هزار رأی‌دهنده آمریکایی با هک کردن سامانه رأی‌گیری دیجیتال ایالتی این کشور.

این کار از طریق هک کردن حساب‌های کاربری منشی‌های ایالتی انتخابات و نفوذ به برنامه شرکت‌های پشتیبان انتخابات الکترونیکی آمریکا انجام گرفته است.

تیم بازرس مولر البته هنوز به این جمع‌بندی نرسیده که اقدامات این هکر‌های روس، تأثیری در نتیجه انتخابات داشته است؛ نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶، ورود «دونالد ترامپ» به کاخ سفید بود.

ترامپ علاوه بر درگیری با حواشی تحقیقات بازرس مولر در خصوص حمله‌های هکری به ضرر هیلاری کلینتون و به نفع خود، متهم است که ستاد انتخاباتی‌اش و به خصوص یکی از پسرانش مستقیماً با روس‌ها در تماس بوده است.

چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا همیشه این اتهامات را به شدت رد کرده و گفته که بیشترین تقابل با روسیه، در نتیجه سیاست‌های وی اجرایی شده است.

۱۳۹۷/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...