نسخه چاپی

كسری تراز تجاری آمریكا با چین به اوج رسید

در حالی كه آمریكا به بهانه بالا بودن كسری تجاری با چین جنگ تجاری علیه این كشور آسیایی را شدت بخشیده است، كسری تجاری آمریكا با چین به بالاترین میزان خود رسید.

به گزارش نما، در حالی که آمریکا با استناد به بالا بودن میزان کسری تراز تجاری این کشور با چین، جنگ تجاری با پکن را آغاز کرده است، آمارها نشان می‌دهد در ماه ژوئن کسری تراز تجاری آمریکا با این کشور آسیایی به بالاترین میزان خود رسیده است.

کسری تراز تجاری واشنگتن با پکن در ماه ژوئن به 29 میلیارد دلار رسید که طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

کارشناسان اعلام کرده‌اند انتظار می‌رود تاثیر تعرفه‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه چین در چند ماه آینده خود را در روابط تجاری چین با آمریکا نشان داده و به ضرر پکن تمام شود.

آمی‌ ژوآنگ کارشناس چینی بانک نوردآی سنگاپور می‌گوید:‌ انتظار داریم اعمال تعرفه گمرکی از سوی آمریکا بر برخی کالاهای چینی بر صادرات این کشور به آمریکا در ماه جولای تاثیر گذاشته باشد.

وی ادامه داد:‌البته انتظار سقوط شدید صادرات چین به آمریکا را نداریم چرا که این تعرفه‌ها تنها بر 34 میلیارد دلار صادرات چین به آمریکا تاثیر خواهد گذاشت که بخش کمی از مبادلات تجاری بین دو کشور را شامل می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد در 6 ماه نخست سال جاری صادرات چین به آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.6 درصد افزایش یافته و واردات این کشور از آمریکا نیز 11.8 درصد رشد داشته است.

در 6 ماه نخست سال جاری کسری تراز تجاری آمریکا با چین از 117.5 میلیارد دلار از سال گذشته به 133.76 میلیارد دلار رسیده است.

هفته گذشته دولت آمریکا به بهانه بالا بودن کسری تراز تجاری این کشور با چین بر واردات 34 میلیارد دلار کالا از چین تعرفه گمرکی 25 درصدی اعمال کرد که این مسئله با واکنش شدید چین مواجه شده و چین برای واردات همین میزان کالا از آمریکا تعرفه گمرکی 25 درصدی اعمال کرد.

دولت ترامپ تهدید کرده است در صورتی که چین در مذاکرات تجاری با آمریکا جدی عمل نکند، بر واردات 200 میلیارد دلار و در فاز بعد بر 300 میلیارد دلار دیگر از چین تعرفه 10 درصدی اعمال خواهد کرد.

۱۳۹۷/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...