نسخه چاپی

انتقاد تند شاهزاده عربستانی از آل سعود

خالد فرحان آل سعود، شاهزاده سعودی مخالف حكومت عربستان از اقدامات و رفتار‌های مقامات كشورش انتقاد كرد.

به گزارش نما، خالد فرحان آل سعود، شاهزاده سعودی مخالف حکومت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت... رسیدنمان به بالاترین حد تباهی و بی قیدی سیاسی را که یک نمونه آن بازداشت شیخ «سفر الحوالی» است؛ به عربستان و خودمان تسلیت می گوییم. توصیه من به خاندانم و مردم عربستان این است که هرگز در برابر ظلم سکوت نکنید زیرا در قبر مدت زمان زیادی برای سکوت است.

روز گذشته ماموران امنیتی سعودی «سفر الحوالی» یک مبلغ دینی را به علت انتقاد از باج دادن سعودی ها به دولت آمریکا و سکوت علمای عربستان در برابر اقدامات آل سعود بازداشت کردند.

این مبلغ عربستانی به همراه چهار پسرش، چند روز پس از آنکه کتابی درباره ارتباط اسلام و تمدن غربی منتشر کرد، بازداشت شد. الحوالی در کتاب خود توصیه هایی به آل سعود و علمای سعودی داشته است. الحوالی در این کتاب، تعارفات علمای دینی با پادشاه را باطل دانست و بر لزوم سخن گفتن صریح با پادشاهان و حاکمان تاکید کرد.

الحوالی از سکوت علمای دینی در برابر اقدامات حاکمان انتقاد کرد و خواستار پایان آن شد. او از اقدام سعودی ها و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در پرداخت میلیاردها دلار به آمریکا در سفر دونالد ترامپ به ریاض انتقاد کرد.

۱۳۹۷/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...