نسخه چاپی

روند كاهشی قیمت نفت ادامه دار شد

قیمت نفت طی هفته گذشته 3 درصد كاهش یافت اما در آخرین روز كاری بازارهای جهانی در هفته گذشته به 75.33 دلار در هر بشكه رسید.

به گزارش نما، به علت اعتصاب در نروژ و عراق که در عرضه نفت اختلال ایجاد کرد، قیمت نفت حدود یک درصد افزایش یافت اما دومین هفته متوالی کاهشی را پس از بازگشایی بنادر لیبی و احتمال ادامه صادرات نفت ایران علی رغم تحریم های آمریکا ثبت کرد.

هر بشکه نفت برنت با 88 سنت افزایش 75.33 دلار فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته حدود 2.7 درصد کاهش ارزش را ثبت کرده است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 25 سنت افزایش 70.58 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا طی هفته گذشته 3.9 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

با انتشار گزارشی مبنی بر اینکه دولت ترامپ در تلاش است تا از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا برداشت کند که در این صورت عرضه نفت به بازار افزایش می‌یابد، در ساعات پایانی معاملات از افزایش قیمت‌ها کاسته شد.

آمریکا حدود 660 میلیون بشکه ذخایر نفتی دارد که برای حدود سه تا 4 ماه عرضه کافی است.

روبرت یاوگر، مدیر بخش انرژی بانک میزوهو در نیویورک گفت: «مردم می گویند که (برداشت از ذخایر استراتژیک) شایعه است.»

صدهاکارگر فعال در بخش فراساحلی دکل‌های نفت و گاز نروژ پس از رد توافق پیشنهادی دستمزدها، اقدام به اعتصاب کردند و میدان کنار شرکت شل را تعطیل کردند که روزانه 23 هزار و 900 بشکه نفت تولید می‌کند.

در عراق نیز 100 معترض دسترسی به بندر ارسال کالاهای اساسی قصر در نزدیکی شهر بصره را مسدود کردند.

آبیشک کومار، تحلیلگر ارشد انرژی در لندن گفت: «ادامه کاهش تولید نفت از ونزوئلا و اعتصاب در نروژ و عراق، احساس حاکم بر بازار را افزایشی کرده است. »

در اوایل هفته گذشته با بازگشایی بندر بزرگ شرق لیبی و همچنین بر اثر اظهارات وزیر خارجه آمریکا که گفت واشنگتن معافیت مشتریان نفتی ایران را بررسی می‌کند، قیمت نفت کاهش یافت.

همچنین نگرانی در مورد اختلاف تجاری میان چین و آمریکا نیز که می‌تواند به رشد اقتصادی صدمه بزند، سبب شد خریداران نفت عقب بکشند.


۱۳۹۷/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...