نسخه چاپی

ترامپ به اردوغان تضمین داد

رئیس‌جمهور تركیه اعلام كرد همتای آمریكایی‌اش به وی تضمین داده كه در زمینه تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ به آنكارا مشكلی بروز نخواهد كرد.

به گزارش نما، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در اجلاس سران ناتو به بروکسل سفر کرده بود در بازگشت به ترکیه در گفتگو با خبرنگارانی که وی را در هواپیما همراهی می کردند، گفتگوهای خود را با دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس سران ناتو مفید توصیف کرد.

اردوغان با اشاره به اینکه کشورش برای تحویل گرفتن جنگنده‌های اف 35 با احتساب آخرین قسط 900 میلیون دلار پرداخت کرده است،‌ افزود: رئیس جمهور آمریکا به من گفت که این قرارداد به صورت دقیق اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: کاخ سفید در نامه ای به کنگره آمریکا اعلام کرده است که مخالف تحریم تحویل این جنگنده‌ها (به ترکیه) است.

اردوغان درباره توافق آمریکا و ترکیه در خصوص منبج سوریه نیز گفت: این توافق همانگونه که برنامه‌ریزی شده است، اجرا می شود.

وی تاکید کرد، هدف اصلی ما قطع همه روابط آمریکا با «پ ی د- ی پ گ» است.

اردوغان گفت: نود درصد ساکنان اصلی منبج عرب هستند و باید زمینه بازگشت آنان به شهرشان فراهم شود.

رئیس جمهور ترکیه درباره فعالیت های آتی ناتو در عراق نیز گفت: در اجلاس اخیر ناتو تصمیماتی درباره حمایت ناتو از مبارزه عراق با تروریسم گرفته شد.

وی گفت: ناتو در عراق در زمینه آموزش نیروهای نظامی عراق فعالیت خواهد کرد و ترکیه نیز معاونت فرماندهی آموزش نظامی ناتو را در عراق بر عهده خواهد گرفت. این موضوع نشانگر اهمیت ثبات عراق برای ترکیه و پایبندی ما به تعهداتمان در قبال ناتو است.

۱۳۹۷/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...