نسخه چاپی

اوباما: جنگ با ایران كه بازی رایانه‌ای نیست

عکس خبري -اوباما: جنگ با ايران که بازي رايانه‌اي نيست

رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه جنگ با ايران بازي رايانه اي نيست گفت: حمله نظامي به ايران اختلالات بي سابقه اي در عرضه جهاني نفت بوجود خواهد آورد و چرخ اقتصاد جهان را متوقف خواهد كرد.

باراك اوباما، در مصاحبه با نشريه آتلانتيك با نادرست خواندن طرح مقابله نظامي با ايران گفت: تاريخ نشان داده ؛ تنها راه براي حل مسائلي از اين قبيل اين است كه خود كشور به طور يكجانبه تصميم بگيرد بدون دخالت نظامي به تسليحات هسته اي دست پيدا نكند.

وي افزود: اكنون آنچه مستقيما درباره ايران مي بينيم و مي شنويم اين است كه برنامه تسليحات هسته اي از ديدگاه آنها غيراسلامي و گناه است و اين سخنراني رسمي رهبر معظم اين كشور و وزيرخارجه ايران است.

اوباما با اشاره به هرگونه سناريوي درگيري با ايران گفت: چشم انداز بالا گرفتن تنشها تحت اين سناريوها به شدت خطرناك است علاوه بر هزينه هاي انساني كه در خاورميانه به دنبال خواهد داشت تاثير آن بر اقتصاد را نيز بايد تصور كنيد.

وي افزود: احتمال اختلالات بي سابقه اي در عرضه جهاني نفت بوجود خواهد آمد و مي توان گفت چرخ اقتصاد جهاني متوقف خواهد شد.

رئيس جمهور آمريكا در ادامه تصريح كرد: جمهوريخواهان قصد دارند كه به نوعي مسئله هسته اي ايران را به سمت نظامي بكشانند اما باراك اوباما به عنوان رئيس جمهور آمريكا اين اقدام را نخواهد كرد؛ ببينيد به عقيده من هركسي كه در اين صندلي مي نشيند بايد از بهاي اقدامات خود آگاهي داشته باشد و اگر نخواهد بهاي اقدام نظامي را بسنجد، اصلا نبايد به اين صندلي تكيه كند زيرا اين مسئله واقعا جدي است، جنگ با ايران بازي رايانه اي نيست و ما در حال بازي كردن نيستيم.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...