نسخه چاپی

مهمترین هدف دشمن شكست الگوی مردم سالاری دینی است

معاون فرهنگی سپاه گفت: امروز با مختصر رصدی در حركت قدرت های رسانه ای دنیا می توان فهمید مهمترین هدف دشمن در جنگ نرم رسانه ای شكست الگوی مردم سالاری دینی و تغییر موضع و رفتار مردم است.

به گزارش نما به نقل از جوان آنلاین، سردار حمیدرضا مقدم فر در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشي شبكه تحليل‌گران جنگ نرم رسانه‌اي با عنوان "باهر" که با حضور فعالان رسانه ای شامگاه دیروز در مركز مطالعات بهره وري و منابع انساني برگزارشد، اظهارداشت: رسانه نقش مهمی در جنگ نرم و تامین امنیت ملی دارد و به مهمترین ابزار جنگ نرم تبدیل شده است زیرا یکی از اصلی ترین منابع قدرت نرم رسانه است.

وی ضمن تمجید از برگزارکنندگان این دوره به دلیل حسن انتخاب و به موقع برگزار کردن این دوره ها افزود: از زمانی که انقلاب اسلامی بروز و ظهور پیدا کرد تا امروز ماهیت تهاجمی و آفندی دارد به طوری که جبهه استکبار و مکتب نظام سلطه احساس تعارض دارد و از همان ابتدا انقلاب اسلامی را جبهه مهاجم دیده است.

این فعال رسانه ای با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی جنگ نرم تصریح کرد: اگر بخواهیم سرباز جنگ نرم باشیم باید ازمباحث تئوری جنگ نرم فراتر رویم و عرصه میدان جنگ را درک کنیم.

مقدم فر عنوان کرد: امروز با مختصر رصدی در حرکت قدرت های رسانه ای دنیا می توان فهمید مهمترین هدف دشمن در جنگ نرم رسانه ای شکست الگوی مردم سالاری دینی و تغییر موضع و رفتار مردم است.

به گفته وی، دومین حربه دشمن برای محقق شدن این امر ایجاد شک و شبهه، تردید، بی تفاوتی، ناامیدی و ایجاد بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان ا ست.

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه ناکارآمد نشان دادن دین در عرصه اداره جامعه از دیگر اهداف دشمن است، گفت: در جنگ نرم دشمن به دنبال نشان دادن ناسازگاری دین با خواست مردم است و هدف اصلی حمله رسانه‌ای ابرقدرت ها اصل ولایت فقیه است چراکه نماد برجسته دینی بودن نظام، ولی فقیه است.

مقدم فر، افزایش قدرت پیام و ارائه پیام های تولید شده در قالب های متنوع و جذاب، بهره گیری هوشمندانه از تمام روش های عملیاتی، تکرار، بیان بخشی از واقعیت، کنایه و اشاره، سانسور و تقطیع اطلاعات را تنها بخشی از ابزار مورد استفاده دشمن در جنگ نرم ذکر کرد.

وی اصلی ترین بخش در بهره برداری از جنگ نرم و جنگ سایبری را استفاده از هنر دانست و افزود: تحلیل گر جبهه جنگ نرم رسانه ای باید دقت فراوانی در اعلام خبر برای مخاطب داشته باشد و از تاکتیک های منبع سازی برای تولید خبر، ایجاد اعتیاد مخاطب نسبت به دریافت اخبار و ارائه بسته های خبری به مخاطب به بهترین نحو استفاده کند.

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به اینکه تا زمانی که دررسانه ها نسبت به دشمن موضع تهاجمی داریم موفق هستیم، بیان داشت: در جنگ رسانه ای باید به عقبه استراتژی مخاطبان توجه ویژه داشته باشیم و در هدف گذاری، انتخاب سوژه و آراستگی پیام مهارت و دقت بالایی را به کار گیریم.

مقدم فر با انتقاد از اینکه متاسفانه بیش از صد عنوان کتاب درحوزه جنگ نرم در کشور داریم اما عموم کتاب ها کپی برداری از یکدیگر است، اظهارکرد: باید خود را از چنبره علوم انسانی غربی دور کنیم و به تولید علم بومی پرداخته و تجربه های جدید را به نسل های آینده منتقل نماییم.

وی یکی از ایرادات وارده به دولت نهم و دهم را بی توجهی مسئولان به جنگ نرم دانست و گفت: آنان با توجه به فتنه سال ۸۸ کمترین اهمیت را نسبت به جنگ نرم از خود نشان دادند.

معاون فرهنگی سپاه یادآورشد: در عرصه جنگ نرم نگاهمان باید نگاه سیستمی باشد و با تربیت نیروهای متعهد، حرفه ای و ارزشی مشکلات رسانه ای را به حداقل برسانیم.

۱۳۹۱/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...