نسخه چاپی

شلیك مرگبار پلیس شیكاگو به یك آرایشگر به تظاهرات منجر شد

طبق گفته شاهدان عینی در منطقه «ساوت شور» شیكاگو، یك مامور پلیس این شهر آمریكا به مرد آرایشگر در حال فرار شلیك كرد و او را كشت.

به گزارش نما، در حالی که رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌های مختلف درباره افزایش حملات نژادپرستانه از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور هشدار داده‌اند، خبرها از شیکاگو از شلیک مرگبار پلیس به یک مرد در یک محله عمدتا سیاه پوست‌نشین حکایت دارد.

بنا بر این گزارش‌ها، عصر شنبه یک مامور اداره پلیس شیکاگو با تیراندازی به یک مرد در منطقه «ساوت شور»، او را کشته است. این حادثه موجب شد تا برای چندین ساعت اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه شکل گیرد.

روایت شاهدان عینی از ماجرای درگیری در این منطقه و کشته شدن این مرد «آرایشگر»، با روایت اداره پلیس شیکاگو تفاوت زیادی دارد.

طبق گزارش «نیویورک تایمز»، رئیس بخش گشت در اداره پلیس شیکاگو مدعی شده که این مرد با سلاح درصدد حمله به نیروهای پلیس بوده و به همین دلیل یک افسر پلیس به وی شلیک کرده است.

«فرد والر» گفت: «آنها (نیروهای پلیس) وقتی به او نزدیک شدند، او سعی کرد که دستانش را پنهان کند. او هنگام فرار، سعی کرد، دستش را به سمت سلاحش ببرد».

به ادعای او، پلیس از این مرد یک سلاح نیمه خودکار ضبط کرده است؛ سلاحی که او مجوز حمل آن را در اختیار نداشت.

شاهدان عینی اما معتقدند که نیروهای پلیس شیکاگو یک مرد بی‌دفاع و فاقد اسلحه را هدف قرار دادند.

به گفته آنها، یک مامور زن پلیس شیکاگو از پشت سر و در حالی که این مرد آرایشگر داشت فرار می‌کرد، شلیک کرد و او را کشت.

پس از انتشار خبر مرگ این مرد که هویتش هنوز اعلام نشده، ساکنان «ساوت شور» در محل این تیراندازی مرگبار، تجمع چند ساعته ترتیب دادند. این تجمع با دخالت نیروهای پلیس، به زد و خورد و درگیری کشیده شد.

نیروهای پلیس شیکاگو ضمن استفاده از باتوم و حمله به معترضان، چندین نفر را بازداشت کردند.

۱۳۹۷/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...