نسخه چاپی

برنده نشست ترامپ با پوتین از نگاه سناتور آمریكایی

رئیس كمیته روابط خارجی سنای آمریكا از پوتین به عنوان برنده نشست هلسینكی یاد كرد و اظهارات ترامپ درباره نهادهای امنیتی آمریكا را مایوس كننده عنوان كرد.

به گزارش نما، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از انعطاف دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در برخورد با همتای روس، انتقاد کرد و گفت: پوتین می‌داند که برد زیادی کرده است.

وی گفت: اظهارات ترامپ موجب شد که آمریکا ملتی نفوذپذیر به نظر بیاید و این مایوس کننده است.

کورکر ادامه داد: وقتی ترامپ فرصت دفاع از نهادهای اطلاعاتی آمریکا را داشت، از اینکه اظهارات آنها را با اظهارات پوتین هم‌ سطح کرد، مایوس شدم.

گفتنی است دیروز دوشنبه، بعد از نشست هلسینکی، ترامپ گفت: روابط دو جانبه هیچ گاه به این اندازه بَد نبوده است. به عنوان رئیس جمهور نمی توانم در برابر دموکرات هایی که دائماً مانع تراشی می کنند و رسانه هایی که خبر جعلی می دهند، تصمیم بگیرم. به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای بهترین ها برای آمریکا و مردم آن هستم.

وی تأکید کرد: درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا صحبت کردیم و رئیس جمهوری پوتین در این باره با ما حرف زد. تأکید می کنم که هیچ تبانی در این خصوص وجود نداشت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون دخالت ادعایی مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آمریکا نیز گفت: سرورهایی که نشان دهنده این اتهام هستند، کجا هستند؟ ۳۲ هزار ایمیل هیلاری کلینتون کجا هستند؟ همه از بین رفته اند. نابود شده اند. این موضوع ننگی برای اِف‌بی‌آی است.

۱۳۹۷/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...