نسخه چاپی

مترجم نشست پوتین و ترامپ به كنگره آمریكا احضار می‌شود

یكی از اعضای مجلس نمایندگان آمریكا خواستار احضار مترجم آمریكایی نشست هلسینكی برای ارائه جزئیات نشست خصوصی ترامپ و پوتین شد.

به گزارش نما، بیل پاسکارل، نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار احضار مترجم آمریکایی نشست خصوصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شد. علت این احضار آن است که کنگره در جریان آنچه در نشست هلسینکی مطرح شد، قرار بگیرد.

پاسکارل در نامه‌ای به سران کمیته نظارت و اصلاحات مجلس آمریکا اعلام کرد باید اظهارات مارینا گروس، تنها آمریکایی حاضر در نشست غیرعلنی ترامپ و پوتین شنیده شود.

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه نوشت: با توجه به امتیازات آشکاری که رئیس جمهور با جانبداری از روسیه در مقابل جامعه اطلاعاتی آمریکا، به ولادیمیر پوتین اعطا کرد، کنگره و مردم آمریکا استحقاق اطلاع از جزئیات گفتگوی خصوصی دو رئیس جمهور را دارند.

البته پاسکارل یادآور شد که مترجمان مجبور به شهادت در مقابل کنگره نیستند. پارسکارل در نامه خود نوشت: هرچند ممکن است احضار یک مترجم برای ارائه جزئیات نشست خصوصی میان رئیس جمهور و یک مقام خارجی سابقه نداشته باشد، اما اقدامات ترامپ به نحوه‌ای بی‌سابقه به امنیت ملی آسیب می‌زند. نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی همچنین به مواردی اشاره کرد که براساس آن اعضای خانواده ترامپ همچنان به کسب منفعت از کسب و کار خود ادامه می‌دهند و برخی از آنها ارتباطاتی با روسیه دارند. در این باره پاسکارل به سخنان پسر ترامپ در سال 2014 اشاره کرد.

پاسکارل تاکید کرد: با توجه به چنین سوابقی مردم آمریکا حق دارند بدانند که آیا ترامپ از جایگاه خود و این نشست برای دنبال کردن منافع مالی خود استفاده کرده یا خیر. من از شما می‌خواهم مترجم آمریکایی را احضار کنید تا مردم ما بیش از پیش در جریان عملکرد خطرناک و عجیبی که ترامپ در هلسینکی از خود به نمایش گذاشت، قرار گیرند.

درخواست پاسکارل با پیشنهادات مشابه از سوی سناتور جین شاهین، نماینده ایالت نیوهمپشایر در سنا و جوزف کندی سوم، نماینده ماساچوست در مجلس نمایندگان همراه شد. این دو نماینده آمریکا نیز خواستار شهادت مترجم آمریکایی نشست هلسینکی در مقابل کنگره شدند. اگرچه پوتین در دیدار روز دوشنبه به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد اما براساس پروتکل نشست هلسینکی، هر دو رئیس جمهور همراه خود مترجم داشتند.

روز دوشنبه روسای جمهور روسیه و آمریکا پیش از برگزاری نشست خبری مشترک، به طور خصوصی با هم دیدار کردند که آن دیدار بیش از دو ساعت به طول انجامید. در طول کنفرانس خبری، ترامپ مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را رد کرد و تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه بررسی پرونده این مداخله را عامل خراب شدن روابط میان مسکو و واشنگتن دانست.

اظهارات ترامپ در هلسینکی با انتقاداتی از سوی نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات همراه شد. اگرچه روز سه شنبه ترامپ تاکید کرد که از نتایج کمیته اطلاعاتی آمریکا مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات اخیر حمایت می‌کند بار دیگر اعلام کرد افراد دیگری ممکن است در مداخله در انتخابات دست داشته باشند.

۱۳۹۷/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...