نسخه چاپی

اولین ترانسفرهای ایرانی پس از جام جهانی

هفته گذشته امید ابراهیمی به الاهلی قطر پیوست تا اولین انتقال ملی پوشان ایرانی پس از جام جهانی را رقم بزند و دیشب نیز وحید امیری اولین ترانسفر به اروپا را رقم زد.

به گزارش نما، عملکرد بسیار خوب شاگردان کارلوس کی روش در جام جهانی و کسب 4 امتیاز از قدرت های دنیا سبب شد تا نگاه تیم های مختلف جهان معطوف به 23 بازیکن ایرانی حاضر در جام جهانی شود.

بلافاصله پس از جام جهانی نام تیم های بزرگی اطراف ملی پوشان وجود داشت و گفته می شد باشگاه های بزرگ از لیگ های معتبر به دنبال بازیکنان ایرانی هستند. بسیاری از این اخبار تکذیب شدند اما برخی همچنان به قوت خود باقی هستند.

اولین انتقال را امید ابراهیمی رقم زد. او که قراردادی با استقلال نداشت به راحتی ایران را ترک کرد و راهی قطر شد تا به تیم الاهلی این کشور بپیوندد. او که به زودی 31 ساله خواهد شد، این فرصت را غنیمت شمرد و سعی کرد با پیوستن به تیم قطری، به ثمره درخشش در جام جهانی برسد.

پس از او نوبت ستاره 30 ساله پرسپولیس بود که لژیونر شود. امیری بعد از 2 فصل بازی با پیراهن پرسپولیس در تست های پزشکی ترابوزان اسپور شرکت کرد تا اولین ترانسفر بازیکنان حاضر در جام جهانی به اروپا را رقم بزند.

البته در این بین مهدی ترابی هم که فرصتی برای بازی در جام جهانی پیدا نکرد، به پرسپولیس پیوست تا سرخ ها دست به خریدی بزرگ زده باشند.

اما به نظر می رسد از بین 21 بازیکن دیگر نیز انتقال هایی صورت بگیرد. زمزمه های حضور مجید حسینی در ترابوزان اسپور وجود دارد و بازیکنانی نظیر مسعود شجاعی، مرتضی پور علی گنجی، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه و رامین رضاییان به صورت قطعی از تیم قبلی خداحافظی کرده اند و در روزهای آینده باید تیم جدیدشان را انتخاب کنند.

علیرضا جهانبخش ستاره فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات به شمار می رود. نام او به تیم های بزرگی چون لسترسیتی، برایتون و... نزدیک است و گفته می شود آقای گل لیگ هلند نزدیک به 18 میلیون پوند ارزش دارد. البته قبل از جام جهانی شنیده ها حکایت از پیوستن او به ناپولی داشت اما چنین اتفاقی رخ نداد.

احسان حاج صفی، میلاد محمدی، کریم انصاری فرد، سامان قدوس، رضا قوچان نژاد، امیر عابدزاده و سردار آزمون با تیم هایشان قرارداد دارند اما احتمال جدایی شان نیز کم نیست. چند روز پیش نشریه سان خبر از پیشنهاد سلتیک و گلاسکو رنجرز به میلاد محمدی داد و درباره دیگر بازیکنان نیز اخبار مختلفی منتشر می شود.

پیش تر ابهام هایی درباره سرنوشت علیرضا بیرانوند نیز مطرح بود اما او باتوجه به قرارداد 5 ساله با پرسپولیس و محرومیت سرخ ها از نقل و انتقالات، در این تیم ماندنی شد.

۱۳۹۷/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...