نسخه چاپی

در حال حاضر به شدت درگیر جنگ نرم هستیم

عکس خبري -در حال حاضر به شدت درگير جنگ نرم هستيم

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی كشور با اشاره به اینكه یكی از بیشترین جنگ هایی كه ما به شدت درگیر آن هستیم جنگ نرم است، اذعان كرد: به دنبال جنگ نرم است كه باورها، افكار، رفتار و ساختارها دچار تغییر و دگرگونی می شوند.

به گزارش نما به نقل از جوان آنلاین، سردار سیدمسعود جزایری در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشي شبكه تحليل‌گران جنگ نرم رسانه‌اي با عنوان "باهر" که با حضور فعالان رسانه ای شامگاه دیروز در مركز مطالعات بهره وري و منابع انساني برگزارشد، اظهارداشت: در حال حاضر ما نسبت به هشت سال جنگ تحمیلی در یک شرایط جنگی عمیق تر، حساس تر و گسترده تر به سر می بریم که این امر باید در برنامه ها، مدیریت ها و فعالیت هایمان نمود روشنی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در شرایط امروز در سه جنگ به سر می بریم، تصریح کرد: باید ابعاد این جنگ ها از نظر خود و غیرخودی شناخته شده و منابع و سرمایه ها مشخص شوند؛ همچنین فرایند تبدیل منبع و سرمایه به قدرت شکل بگیرد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به اینکه یکی از بیشترین جنگ هایی که ما به شدت درگیر آن هستیم جنگ نرم است، اذعان کرد: به دنبال جنگ نرم است که باورها، افکار، رفتار و ساختارها دچار تغییر و دگرگونی می شوند.

سردار جزایری جنگ اقتصادی را یکی دیگر از جنگ های حال حاضر دانست و عنوان کرد: جنگ اقتصادی تلاش می کند تغییرات جدی را در رابطه دولت و ملت ایجاد کند تا آنجا که در ذهن مدیریتی مسئولان نیز تاثیرات سوء بگذارد که متاسفانه اگر ته نشین شود در تصمیم گیری های سیاسی و فرهنگی می تواند منشاء اثراتی به نفع دشمن باشد.

وی سومین جنگ را نیز در عرصه های علمی و فناوری ذکر کرد و گفت: این جنگ از مسئله مهاجرت نخبگان و دانشجویان آغاز می شود و تا تله گذاری برای این قشر فرهیخته ادامه دارد که گاهی حتی ابعاد تروریستی نیز پیدا می کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و در جهت بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت گام برداریم چرا که اصلی ترین هدف دشمن ضربه زدن به نقاط قوت ماست.

سردار جزایری عنوان کرد: این شرایط جنگی ادامه خواهد داشت چرا که انقلاب اسلامی دارای پیامی است که تفکرات جاافتاده غربی آن را بر نمی تابد و با آن به مقابله بر می خیزند و این مقابله ادامه خواهد داشت تا اینکه یا جمهوری اسلامی از منابع خود کوتاه بیاید یا سیستم های جهانی به این نتیجه برسند که در برابر این پدیده چاره ای جز عقب نشینی ندارند.

وی افزود: با وجود همه اقداماتی که دشمن علیه جمهوری اسلامی داشته و سه جنگی را که ما در آن قرار داریم، اکثر شاخص ها و مولفه ها بیانگر آن است که جمهوری اسلامی رو به پیشرفت است و شرایط امروز گویای آن است که غرب حرکت رو به افولی درد و امپراطوری هایی که سعی می کنند شاخ شکنی کنند، شاخ شان خواهد شکست.

۱۳۹۱/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...